14
06/2016
komment

Mentás zöldborsó

mentasborso.jpg

Elég régóta készítek mentás zöldborsót friss borsóból, és minden évben rácsodálkozom, hogyan tud egy étel ennyire harmonikus, finom lenni. Ezt elmesélni nem is lehet, legalábbis nekem ehhez hasonló emlékem nem volt. Nálunk a mentából leginkább tea készült, az meg – mondanom sem kell, nagyon-nagyon más.

Ugyanezt a keveréket legtöbbször turmixolom, és akkor kenyérre lehet kenni, reggelire, vacsorára kínálni. Vagy roppant egzotikus előételnek.

Ha egészben hagyom a borsószemeket, számomra teljes értékű ebéd. Egy kilóból nem lesz sok, talán két ember, ha jól lakik. Vétek lenne azonban bármivel „szaporítani”. Inkább egyetek mellé sütőben sült krumplit, vagy ropogós héjú bagettet, vagy valamilyen húst, de nehogy rántással, vagy habarással próbálkozzatok!

Jó lenne, ha fölöslegesen, de azért mondom: természetesen habtejszínt használok itt is.

Az epret nyugodtan bele lehet vágni, én csak dekorációnak tettem rá:) Amúgy a borsófőzeléket málnával szoktam kínálni. Bicsár Attilától tanultam, még évekkel ezelőtt.

Mentával a spárga is finom.

Még Deményemnek is el kellett ismernie, hogy finom, pedig már sikerült megérintenem az ő gasztronómiai konzervatizmusát :)

Hozzávalók:

1 kg zöldborsó
1-1,5 dl tejszín
3 dkg vaj
1 ek apróra vágott menta


A zöldborsót megpucolom, a vajon pár perc alatt kevergetve majdnem puhára párolom. Ráöntöm a tejszínt, sózom, és pár percig rotyogtatom. Ezalatt valamennyit sűrűsödik. Ha a borsó már puha, belekeverem a mentát, ha kell még sózom, és fedő alatt pihentetem 5-10 percet, majd tálalom. És boldogan hallgatom az elismerő szavakat.

Ha tetszett a bejegyzés, megköszönöm, ha megosztod. Ha még nem lájkoltad a Paszuly facebook oldalát, itt megteheted.

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr918807562
Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása