11
05/2012
0

Spenótos fetasaláta

Fotó: Krumpli Béla

Van néhány elmaradásom. Egyrészt a Wellingtonba küldött receptek. Aztán megünnepeltük, hogy Vadjutka tíz éve készít ékszereket, és a bulira engem kért meg, hogy készítsek szendvicseket. Imádtam csinálni, kitalálni, erről már írtam. A recepteket is hamarosan megosztom.

Időközben lett egy (gasztro)rovatom a megújuló Erdélyi Naplóban. Hetente jelenik meg Kolozsváron, egyelőre csak nyomtatott formában. Az oda felkerülő recepteket majd a Paszulyra is felteszem, szép sorjában mindent.

A virágos financierek megosztott első helyet értek el a Patricius Borház borhoz ételt Katinka fordulójában. Holnap lesz a piknik Bodrogkeresztúron, aki teheti, menjen el, biztosan nagy élmény lesz, én nem tudok részt venni. Ráadásul vasárnap lesz a második Tokaj-Hegyaljai piac, ott lehet is vásárolni Bodrog-adta mézet, meg finomabbnál-finomabb sajtokat Sanyitól. Meg persze Tokaji Boreceteket.

Gyönyörűen fejlődnek a borsók a körfolyosón, a paszulyok közül is kikelt egy. Ez utóbbiak versenyeznek a Matyiéval, az enyémek egyelőre nagyon lemaradtak - Peti szerint több is "elromlott". Ha gyönyörűen fejlett paszulyokról mutatnék majd fotót, mindenkiben felmerülhet a gyanú, hogy esetleg a szomszéd fiúét fotóztam le, nem is a miénket. Van még bazsalikom mix, ültettem borágót, meg egy gyönyörű paradicsomot is. A mángoldokat naponta biztatgatom, hogy keljenek ki, tehát ha a szomszédok is úgy akarják, tényleg veteményest varázsolok a körfolyosóból. (És most a virágokról, amelyek egyszerűen "csak" szépek, nem beszélek.)

A mai recept áprilisban jelent meg a Hírmondóban:

Szeretem a spenót erőteljes föld ízét. Szeretem felfedezni újabb és újabb ételekben. Legutóbbi nagy kedvenc a spenótos szendvicskrém. A lehető legegyszerűbben, egy kis fetával, joghurttal összekeverve, hogy kenhetőbb legyen. Kenyérre, ha klasszikus szendvicset készítünk, sós kekszekre, vagy zöldségek mellé mártogatósnak, ha kicsit puccosabb falatkákat szeretnénk. Vagy báránysült mellé köretnek. Sós telemeával is finom.

Hozzávalók:

45 dkg feta
4 dl sűrű joghurt (pl. görög)
2 gerezd fokhagyma
kevés olaj


A spenótot megtisztítom, megmosom, apróra vágom. Forró olajon addig kevergetem, míg összeesik. A fetát apró kockákra vágom, vagy villával darabosra töröm, összedolgozom a joghurttal, és belekeverem a spenótot, és az összezúzott fokhagymát. Friss kenyérrel, kaláccsal, sós keksszel tálalom.

Címkék: reggeli-vacsora

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr335593556

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása