05
11/2010
1

Tárkonyos körtelfelfújt


Fotó: Krumpli Béla

A tárkony az egyik kedvenc fűszerem, mondom ezt akkor is, ha most éppen másik kedvencről szeretnék írni, arról jelenteném ki ugyanezt. Ez is olyan erdélyi cucc, mindig van otthon, kicsit hasonlít a csomborhoz. Csakhogy ezt nem szárítva tartosítjuk, hanem ecetben. Ki nem fogyhat, a jelenlegi készletem legalább két évig elég lenne akkor is, ha jövőre nem szerezném be az engem megnyugtató adagot.

A francia tárkony továbbra is nyugtalanított, el nem tudtam képzelni, hogy lehet még aromásabb az általam ismert és használt tárkonynál. Aztán kiderült, ugyanarról beszélünk, csak Erdélyben nem orosz és francia tákonynak nevezik, hanem rossznak és jónak:) Érdemes figyelni, hogy francia, azaz jó tárkonyt használjunk. Könnyű megkülönböztetni őket: míg az orosznak nagyon kell akarnunk érezni az aromáját, a francia ontja magából:)

Szóval Lila Füge tárkonyos körtéje igazán eltalált, azonnal vásároltam egy kis csokorral, nehogy egy évig várnom kelljen a tervemmel, mert nekem csak ecetben tartósított tárkonyom van. Merthogy a szuflé az első pillanattól kezdve ott lebegett a szemeim előtt. A tárkony és a körte páros (is) annyira tökéletes, hogy szinte nem is értem, hogy nem jutott eszembe korábban:)


Fotó: Krumpli Béla

Hozzávalók:

2 körte
40 dkg liszt
50 dkg cukor + egy kevés a formákba
2 dl tej
fél lime frissen facasart leve
4 dkg vaj + egy kevés a formák kikenéséhez
3 tk szárított tárkony
2 tojássárgája
3 fehérje
csipet só

A tejet felforralom, beleszórom a tárkonyt, és félreteszem, hadd ázzon egy órát, vagy akár többet is. A körtéket aprítógépben felvágom, meglocsolom a limelével. A tejet ismét felmelegítem, a vajat egy serpenyőben felolvasztom, belekeverem a lisztet, felöntöm a tejjel - nem szűrtem le! - és csomómentesre keverem. Beleöntöm egy tálba, hozzákeverem a körtepürét, a tojássárgákat, a cukrot. A fehérjéket kemény habbá verem, és óvatosan, több részletben, a masszához keverem. A formákat kikenem vajjal, megszórom kristálycukorral, háromnegyedig megtöltöm a masszával. 180 fokra előmelegített sütőben kb. 18-20 perc alatt megsütöm, azonnal tálalom.

Címkék: felfújt

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr925593704

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Judit 2010.11.05. 11:05:46

Érdekes ízkombináció, végül is, valóban jól talál a körte a tárkonnyal.Szerintem inkább az ánizsra hasonlít a tárkony.Finom lehetett nagyon!
süti beállítások módosítása