17
10/2008
0

Csirkemájas lepény




Egyéves születésnapját ünnepelte a Kincsünk a piac, és kisebb ünnepséggel emlékeztek meg az elmúlt év sikereiről. Meg erőt gyűjtöttek a következőhöz. (Jelenleg ismét aláírásgyűjtés folyik, mert a piac sorsa továbbra is kérdéses. Még két hétig pénteken és szombaton a helyszínen gyűjtik az aláírást a piac, a tér és a csarnok megmentéséért, eddig több mint kétezren írták alá a petíciót.)

Gabó engem is megkért, hogy készítsek valamit a mulatságra. Mivel a születésnap is a túlzsúfolt múlt héten volt, olyan ételeket kellett kitalálnom, amelyeket előre el lehetett készíteni. Kettő azonnal adta magát, a harmadikra pedig akkoriban bukkantam a Szakácsok könyvében, és éreztem, ki kell próbálnom.

A Fűszeres Eszter mandulás kuglófjáról külön írok.



A sajtos spenótos falatkákról volt már szó. Most nem készítettem pestot, hanem durvára darált mandulát tettem bele, meg bazsalikommal és apróra vágott pritaminpapikával ízesítettem.

A csirkemájas lepényt pedig mindenkinek csak ajánlani tudom! Nekem eddig ez a vajas tészta alap tetszett a leginkább, ezentúl ebből indulok ki. Édes töltelékkel is el tudom képzelni. A májas töltelék nagyon híg lesz, kicsit meg is ijedtem, hogy nem áll össze, de aggodalomra semmi ok, vágható lesz.

Hozzávalók:

A tésztához:
egy egész tojás
15 dkg puha vaj
25 dkg liszt

egy evőkanál tej
A lisztet összekevertem a vajjal, beletettem a sót és a tejet, és összegyúrtam. Legalább egy órát pihentetni kell, én egy éjszakára betettem a hűtőbe.

A töltelékhez:
egy evőkanál mazsola
egy evőkanál Armagnac, én rumot használtam
egy evőkanál víz
15 dkg csirkemáj
egy apróra vágott kicsi hagyma
egy nagy gerezd zúzott fokhagyma
egy tojás
250 ml tejszín
egy evőkanál apróra vágott bazsalikomlevél
frissen őrölt szerecsendió

A víz és a rum keverékébe beletettem a mazsolát, felforraltam, és hűlni hagytam. Közben megtisztítottam a májat, és a hagymával, meg a fokhagymával összeturmixoltam, majd hozzáadtam a tejszínt, a mazsola levét és a fűszereket, és jól összekevertem.

A tésztát hidegen kinyújtottam, beletettem egy kivajazott, 25 cm-es piteformába, megszúrkáltam villával. 200 fokra előmelegített sütőben tíz percig sütöttem. Kivettem a sütőből, megszórtam a mazsolával, ráöntöttem a tölteléket. A sütőt 160 fokra állítottam, és a tésztát tovább sütöttem 30 percig. Én hidegen szeleteltem, de sütés után mindenképpen kell egy keveset pihentetni!

Címkék: főétel

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr655593880

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása