14
11/2017
1

Citromos, gyömbéres csirkemáj

elesmaj.jpg

Nálunk a resztelt májba hagyma volt, lehetőleg zsíron lepirítva, meg máj, hagymás májnak hívtuk, és imádtuk.

Azt, hogy resztelt máj a neve, és majorannával kell ízesíteni, csak sokkal később tudtam meg. A majorannára Krmpl szoktatott rá, a nagyikája is sokat szórt bele. Az elején mindig azt mondta, hogy háromszor annyit tegyek bele, mint amennyit magamtól szórnék. Azt hiszem, friss majorannával finom igazán, de olyan nagyon ritkán van kéznél.

A májat az utóbbi években padlizsánnal is szoktam keverni, szebbé nem teszi, viszont nagyon finom. Volt már példa arra is, hogy sütőtökös májat készítettem, annak most éppen szezonja van. Most meg egy fotó hatására fűszereztem meg jobban, változatosabban, és hát elképesztő jó lett, ezentúl gyakran fogom így készíteni.

Természetesen „rendes” körettel szoktuk enni általában, csak most szinte véletlenül volt itthon teljes kiőrlésű, kovászos kenyér, így én szendvicset ebédeltem. Artizán kenyeret forró, fűszeres csirkemájjal.

Hozzávalók:

½ kg csirkemáj
4 nagy fokhagymagerezd
3-4 cm-es friss gyömbér
1 tk őrölt római kömény
1,5 tk őrölt koriander
½-1 tk chilipehely
½ citrom frissen facsart leve
4 ek olaj

tálaláshoz:
citromlé
hagyma
zöldkoriander

A hagymát megpucolom, vékony szeletekre vágom, meglocsolom a citromlével, és félreteszem.

A májat előkészítem, beteszem egy tálba. A gyömbért, fokhagymát megpucolom, apróra reszelem, rádobom a májra. A són kívül a többi fűszerrel, citromlével összekeverem a májat. Az olajat felforrósítom egy serpenyőben, beleteszem a fűszeres májdarabokat, és 4-5 percig sütöm az egyik oldalukon, majd megfordítom, és azt is megpirítom.

Sózom, megszórom citromos hagymával, azonnal tálalom.

Ha tetszett a bejegyzés, és megosztod, megköszönöm. Ha még nem lájkoltad a Paszuly facebook oldalát, itt megteheted. Instagramon is követhetsz.

Címkék: főétel húsos

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr9013268673

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csaba121 2017.11.19. 05:44:09

Gyorsan kipróbáltam és tényleg NAGYON jó lett, és még koriander nem is volt itthon - pedig tudom, ez a legfőbb alkotórésze a belga apátsági söröknek...
süti beállítások módosítása