15
05/2008
0

Májjal töltött padlizsán




Lassan tíz éve, részt vettem egy újság születésénél. A társaság fiatal volt, tele lendülettel, fárasztó, de izgalmas időszak volt mindannyiunk számára. Ekkor ismertem meg Kiskasza László vegyészmérnököt, aki szakács lett az egyik rovatunkban.

Kiskasza László heti rendszerességgel küldött 3-4 receptet, tematikusan összegyűjtve, valamilyen aktuális téma köré csoportosítva. A receptek kizárólag kézzel írva, postán vagy faxon érkeztek, nagyon részletesen, mérnöki pontossággal elmagyarázva minden lépést, gasztro- és kultúrtörténeti érdekességekkel megtűzdelve. Élvezetes olvasmányok voltak, csak általában hosszabbak, mint amennyi helyünk volt. Hetente küzdöttünk egymással, hiszen ő ragaszkodott minden betűjéhez, és látszólag nem érdekelte, hogy kétszer annyi anyagot küldött, mint amennyi hely van. Ma is hallom a hangját, amint szinte sírva érvel a szöveg egésze mellett, úhy tett, mintha a gyerekétől akartam volna elszakítani.

Mivel azt a mennyiségű betűt oldani kellett valamivel, felmerült, hogy meg kellene főzetni valakivel, hogy le is lehessen fotózni, hiszen így sokkal csábítóbban hat az újság oldalain. Nem találtunk önkéntes „főzőt”, így anyukámat győztük meg, vállalja el, a fotós pedig hetente elment a szüleimhez, lefotózta a kész ételt, és megebédelt. Ha valamelyik kollegám nagyon éhes volt, a fotóssal tartott:)

Szóval Kiskasza László receptjeinek egy részét azonnal kipróbáltunk, sok mindent azóta is rendszeresen elkészítünk. Ilyen ez a töltött padlizsán is, amit már csak emlékezetből készítek, az is lehet, nem pontosan követve az eredeti receptet.



Hozzávalók – két személyre:

két padlizsán
20 dkg csirkemáj
egy nagy fej hagyma
1 gerezd fokhagyma
sajt
olívaolaj
majoranna


A padlizsánokat hosszában kettévágtam, a húsát középen éles késsel bekockáztam, ügyelve, hogy a széleit ne sértsem meg, besóztam, egy órát állni hagytam. Felforrósítottam egy serpenyőben az olajat, leitattam a padlizsánokról a sós levet, és húsával lefele pár percig sütöttem őket. Kiskanállal kikapartam a húsát úgy, hogy körülbelül egy centi maradjon körben, a „csónakban”. A hagymát felkockáztam, rátettem az olajra, beletettem az apróra vágott fokhagymát, üvegesre dinszteltem. Rákerült a kis kockákra vágott máj is, tovább pirítottam, majd amikor a máj majdnem kész volt, beletettem a padlizsán húsát is. Amikor megpuhult, bőven megszórtam majorannával, sóztam. Ezután bekanalaztam a padlizsán-csónakokba, megszórtam apróra vágott sajttal (most chilis füstölt kecskesajttal), előremelegített sütőben, 180 fokon fél óra alatt megsütöttem.

Címkék: főétel

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr415593984

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása