11
11/2016
0

Elképesztően finom leves erdei gombából

gombaleves.jpgFotó: Krumpli Béla

Idén egy gombát se szedtem, hiányzik is rendesen, nagyon szeretném, ha ez jövőre nem ismétlődne meg:) Szerencsére anyukámék szorgalmasan gombászgattak. Találtak is rendesen mindenféle finomabbnál finomabb erdei gombát, elképesztő jó gombás ételeket eszünk mostanában. Lefotózni sincs idő, olyan gyorsan tűnnek el a tányérból.

Az erdei gombás ételeket nem szoktam túlcifrázni. Annyira finomak magukban is, kár elnyomni az ízüket. Így voltam ezzel a levessel is, amit igazából Orsiéknak köszönhetünk. Ha ők nem jönnek ebédre, magunknak eszembe se jut levest főzni:)

Főleg nem pörkölt oregánós, tejes gombalevest, amit muszáj megkóstolni különben elképzelni nem tudjátok, mennyire finom:) Mondjuk az erdei gombák is fontosak.

Újabb leves, amihez nem írok pontos anyaghányadot. Pont ugyanilyen összetételben úgysem lehet megfőzni, meg nem is mértem. Mégis ajánlom kipróbálni: kb fél óra alatt elkészül, és egészen biztos vagyok, hogy a világ legjobb gombalevesei közé tartozik.

Csak emlékeztetőül írom le: én csak habtejszínt használok. Mindenbe. Természetesen, ha levesbe öntöm, nem verem habbá:)

Tejfehérje-, vagy laktózallergiásoknak rizstejjel készítem, úgy is nagyon finom.

Hozzávalók:

2 ek szárított oregánó
400-500 g erdei gomba (nálunk, csiperke, piruló galóca és rókagomba – ezúttal fagyasztva)
1 l zöldségalaplé
1 dl tejszín (rizstejszín)
valamennyi tej (rizstej)

fekete bors

A gombát kiolvasztom. Száraz fazékban pirítani kezdem az oreganot. Addig kevergetem, míg illatozni kezd, de még nem ég. Rádobom a leszűrt gombákat, ha szükséges, keveset öntök a levükből, és puhára párolom. (Ha a gombát fagyasztás előtt puhára dinszteltük, akkor ezt a lépést kihagyom.) Egy merőkanálnyit kiveszek a gombákból, kevés alaplével leturmixolom. Visszaöntöm a fazékba. Felöntöm a maradék alaplével, sózom, és felforralom. A tejszínt is felforralom, majd a levesbe öntöm. Ízlés szerint tovább hígítom kevés tejjel.

Azonnal tálalom.

Ha tetszett a bejegyzés, és megosztod, megköszönöm. Ha még nem lájkoltad a Paszuly facebook oldalát, itt megteheted. Instagramon is követhetsz.

Címkék: gomba

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr9211945655

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása