07
06/2016
0

Csirkemell mustáros, tárkonyos tejszínben

tejszinescsirke.jpg

Habtejszínben, a habbá verés előtti állapotában. Főzőtejszínt nem használok, hiszen az nem is tejszín, hanem zsíros tej. Tejből  viszont frisset szoktam vásárolni a piacon. Olyat, amelyik egy héten belül megsavanyodik, ha nem vigyázok rá. Szóval nincs tartósítva.

Rasmus Kofoed dán séf egy interjúban fejtette ki, hogy nem hajlandó olyan tejet inni, amelyik fél évig eláll. Nem arroganciából, hanem mert ha van friss, miért inna olyat, amelyik tele van tartósítószerrel.

Ehhez tartozik szorosan egy másik interjú, amelyben Hamvas Zoltán meséli, hogy amikor a dán Geraniumban, Rasmus Kofoed konyháján voltak Koppenhágában, hiába kerestek paradicsomot, meg olívaolajat nem volt. Pedig van két csillaguk. Nagyon komolyan veszik a helyi alapanyagot, és Dániában nem terem olajbogyó, és nincs egész évben paradicsom. Így ezeket nem használják. Na, ezek a dolgok nagyjából ennyire egyszerűek, csak el kell határozni, hogy mihez tartjuk magunkat.

Amúgy a tejszínről írtam korábban. Régen szigorúbb voltam, ma már (majdnem) tök természetes, hogy mindenki azt használ, amiben hisz. Na jó, szoktam morogni, de már elég hamar le tudom csillapítani magam:) Ha tejszínekről van szó, szerintem a habtejszínnek van a legjobb íze, márpedig azokat az ételeket, amelyekbe tejszínt is öntök, többek között azért szeretem, mert a tejszíntől még finomabbak. Ez is elég egyszerű, a boltban a zacskós habtejszínt teszek a kosaramba, nem főzőt. Tudom, hogy a zacskós sem az igazi, de ez áll a legközelebb ahhoz.

Ez a csirkemell is pont azért finom, mert a tejszíntől édeskés lesz, a mustártól savanykás, a tárkonytól pikáns. És ezek egyvelege valami elképesztő ízorgiát eredményez. Parti kaja, ha sok vendég jön, roppant kiadós, hamar elkészül, és biztos, hogy a legtöbben szeretni fogják.

Most vettem észre, hogy a fotón nem látszik, azért elég sok mártás van a hús alatt, nehogy azt gondoljátok, hogy száraz a hús:) Hát hiszen a mártás a lényeg!

Hozzávalók:

1 csirkemell
5 dkg vaj kb
1 kicsi hagyma
2,5 dl tejszín
1 csokor tárkony
1-1 tk magos, és dijoni mustár

A csirkemellet előkészítem (megmosom, szárazra törölgetem), felszeletelem, sózom. Minimális vajat felforrósítok egy serpenyőben, és több részletben megpirítom, sütöm a húst. Félreteszem.

A hagymát apróra vágom, két evőkanálnyi vajon megdinsztelem. Felöntöm a tejszínnel, a kétféle mustárral és apróra vágott tárkonnyal ízesítem. Beleteszem a húst, megkóstolom, ha szükséges, kicsit igazítok az ízeket. Sózni valószínű nem kell, a mustárban lévő mennyiség elég lesz. Pár percig rotyogtatom, azonnal tálalom.

Mi sütőben sült újkrumplival ettük. Megmostam a krumplikat, tepsibe tettem, sóztam, pici olajjal meglocsoltam. 200 fokra előmelegített sütőben puhára sütöttem. Nagyjából fél óra lehetett.

Ha tetszett a bejegyzés, kövess a facebookon is!

Címkék: főétel húsos

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr738782628

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása