18
12/2013
2

Kolbászos algaleves

algaleves.jpgKolbászos algaleves - kép: Krumpli Béla

Négy évvel ezelőtt egy héten át nézegettem egy zacskó algát és egy szál jófajta magyar kolbászt a konyha ablakában. Azon gondolkoztam, hogy mit lehetne belőle főzni? Ez egy távoli földrészen volt, Auckland városában. Nagybátyámra főztem akkoriban, aki a kísérletező helyett a hagyományos konyhát kedvelte. A hentesáru és a tengeri gaz legalább olyan távolinak tűnt egymástól, mint amilyen messzire voltam én akkor otthontól.

Aucklandben többféle algalevest is kóstoltam addigra, koreait és japánt is, mind nagyon ízlett. Ezen felbátorodva vettem meg az első adag algát az ázsiai piacon és azonnal elkezdtem tervezni a "saját algalevesemet". Reggelente bámultam kifelé a konyhaablakon és úgy éreztem, nagyon egyedi ételt kell kitalálnom. Valamit, ami kifejezi a nagybátyám hazavágyódását, ami összeköti a hatalmas távolságokat. A tengerben szelíden hullámzó alga lágysága és a magyar kolbász harsánysága izgalmas párosításnak tűnt, már csak a helyes arányt kellett megtalálnom. Aztán kiderült, hogy a nagybátyám nem szereti az algát, majd három hónap múlva hazaköltöztem.

A leves gondolata nem hagyott nyugodni, de azon kívül. hogy végiggondoltam, hogy az alga ízéhez jobban illik a paprika-mentes kolbász, nem tettem semmit, ami közelebb juttatta volna a dolgot a megvalósuláshoz. Aztán, vagy tíz nappal ezelőtt Erika megtalált egy csomag algát a kamrában és ez el is döntötte a dolgot. Gyors pillantás a zacskón a szavatossági időre - még nem járt le! - és el is dőlt: a vasárnapi vendégek ezt kapják a Nagy Ruszki Leves előtt. Azt tudtam, hogy lesz benne fokhagyma és gyömbérgyökér, no meg szójaszósz. Azért a magam megnyugtatására megnéztem néhány koreai receptet, végül itt megtaláltam egy végletekig letisztultat. Fél óra alatt készen is lett és, két embert kivéve, mindenkinek ízlett!

Hozzávalók:

2 ek alga
10 dkg kolbász
1 hüvelykujjnyi gyömbérgyökér
4 gerezd fokhagyma
2 ek szójaszósz
1 ek szezámmag olaj
5 dkg vegyes zöld csíra

Az algát be kell áztatni legalább tíz percre, azután kinyomkodni és a vizét kiönteni. Ne ijedjen meg senki, kb. a tízszeresére fog megduzzadni. Az algaszálakat, ha nem aprók, fel kell vágni 3-4 centiméteres darabokra.

Egy wokban, vagy vastag fenekű vaslábosban forrósítsuk fel a szezámmag olajat, fél ek szójaszószt és egy csipet sót, dobjuk rá az apróra vágott fokhagymát, meg gyömbért és egy percig folyamatosan keverjük. Tegyük bele a vékony karikákra vágott, meghámozott kolbászt és további két percig kavarjuk. Ezután jöhet bele az alga és a maradék szójaszósz, keverjük még egy percig. Öntsünk bele két bögre vizet, hogy jól ellepje, forraljuk fel, utána vegyük vissza a lángot takarékra és gyöngyözve forraljuk húsz percig. Tálaláskor a tetejére szórjunk rá a zöld csírából.

Krumpli Béla

Címkék: vendégek

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr545697522

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nagy Táboros Lajos 2013.12.18. 11:53:03

Na, én biztos nem voltam a kettő között. A klasszikus konyha szerelmeseként állítom, hogy bármikor elfogadnám husileves helyett (persze egy kis erőspistát legközelebb kérni fogok:) Apró, de annál lényegibb észrevétel a Szerzőhöz: bár a hozzávalók között szerepel a KÓBÁSZ, a technikai leírásba nem került bele. Ez kezdő, nem kellően szemfüles séfeknél katasztrofális végeredményhez vezethet...
süti beállítások módosítása