12
02/2012
0

Kókuszlisztes financier szívecskével


Fotó: Krumpli Béla

Sokszor kísérletezem, és sokszor játszom.

Mostanában eljátszadozom például a gondolattal, hogy mi lenne, ha elfelejtenénk a kristálycukrot. Mert nem egészséges, mert hizlal, mert egészen hosszú ideig cukor nélkül is jól elvoltak az emberek.

Amikor ezen gondolkodom, a sejtjeim fele azonnal fellázad, és ilyeneket zúgnak bennem: ne már, mi lesz azzal a sok kedvenc süteménnyel, meg azokkal, amiket még ki akartam próbálni. A maradék viszont helyesel, és azonnal tervezgetni kezdi, hogyan kellene mindent cukormentessé tenni.

Én pedig próbálom a cukrot egyelőre mézre cserélni, de készülök kipróbálni egyéb természetes édesítőszereket is. Érdekes. A méz egyáltalán nem zavaró, sőt, én szeretem, ha érződik az íze. Viszont sokkal kevesebbet használok, mint cukorból, ami azt is jelenti, hogy kevésbé édes desszerteket készítek mostanában. És ami a legmeglepőbb: nem is igényelem az édesebbet.

A financier ötlete innen jött, nagyon tetszettek azok a kis szívek, amelyeket a közepükre rajzoltak. Financiert azonban viszonylag gyakran készítek, kellett tehát valami újdonság, és a mézes édesítés már nem az. Gondoltam tehát egy nagyot, és a lisztet lecseréltem kókuszlisztre. Teljesen működik, finom, csak a végeredmény morzsálódik törékenyebb, mint a lisztes társa. Teszteltem vendégeken, mindenkinek ízlett, megtartjuk.

A Valentin napi sorozat második része következik.

Első rész


Hozzávalók:

16 dkg jó minőségű vaj + egy kevés a forma kikenéséhez
3 tojásfehérje
5 dkg darált mandula
5 dkg kókuszliszt
3 ek méz
csipet só
1 tk vaníliakivonat
1 tk piros lekvár a díszítéshez

A száraz hozzávalókat egy tálban összekeverem, beleteszem a mézet, a vaníliakivonatot és az enyhén felvert tojásfehérjéket. Egy lábasban a vajat addig pirítom, ameddig illatos lesz, és kis, apró barna darabok válnak ki belőle. (Figyeljünk oda, könnyen leég!) A masszába belekeverem a vajat és összedolgozom, ameddig egyneművé válik a tészta. Letakarva egy-két órát hűtőben pihentetem. Egy muffin forma mélyedéseit kikenem olvasztott vajjal, mindegyikbe teszek egy vékony csíkra vágott sütőpapírt úgy, hogy a két vége kilógjon. Belekanalazok egy-egy kevés masszát, tetejére lekvárral szívet rajzolok, és 180 fokra előmelegített sütőben 25 perc alatt megsütöm. Miután kihűlt, a sütőpapír segítségével kiszedem a formából.

Szívet - fagyasztott gyümölcs híján - lekvárral rajzoltam.

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr685593573

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása