25
02/2010
7

Financier, a csoda




Egyáltalán nem gondoltam, hogy ennyit tud a financier. Pusztán tojásfehérjéket akartam hasznosítani, és emlékeztem a receptre. Szerencsére. Vetekszik a cannelé-vel. Olyan, aminek azonnal elkérik a receptjét, férfiak visszatelefonálnak, hogy nagyon-nagyon finom volt. Gyerekek figyelmeztetik az anyukájukat, hogy végül mégsem írták le a receptet.

Könnyű, gyors. Finom. Ha nagyon koncentrálunk, még Párizs illatát is érezhetjük.

Kell ennél több?

Mindenkinek nagyon ajánlom.

És azt ugye mondanom sem kell, a vajat nem lehet lecserélni margarinra.



Hozzávalók:

16 dkg jó minőségű vaj
3 tojásfehérje
5 dkg darált mandula
5 dkg liszt
10 dkg porcukor
5 dkg kristálycukor
csipet só
1 evőkanál méz
1 vaníliarúd

A száraz hozzávalókat egy tálba teszem. Egy lábasba felteszem a vajat főni, belekaparom a vaníliamagokat, és addig pirítom, ameddig illatos lesz, és kis, apró barna darabok válnak ki belőle. (Figyeljünk oda, könnyen leég!) A tojásfehérjéket felverem annyira, hogy éppen fehér habos legyen. A száraz anyagokhoz hozzáadom a fehérjemasszát és egy evőkanál mézet, összeforgatom. Belekeverem a vajat és összedolgozom, ameddig egyneművé válik a tészta. (Ne ijedjünk meg, nem lesz túl bizalomgerjesztő.) Letakarva egy-két órát hűtőben pihentetem, majd egy nagy kerek formába öntöm, és 180 fokra előmelegített sütőben 25 perc alatt megsütöm. (Ha lenne financier formám, természetesen abban sütném. De így is tökéletes.)

Címkék: sütemény

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr455593754

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Anonymous 2010.02.25. 10:13:46

Nagyon jol néz ki, szívesen megsutném, de a recept kicsit zavaros,a kozepén elveszítettem a fonalat, udv.Anna

Anonymous 2010.02.25. 10:27:39

Már értem, bocsi, Anna

nana 2010.02.25. 21:46:53

vajat margarinra? fel sem merül ;)

Mindennapi Manna 2010.02.26. 07:24:54

Anna, örülök:)

nana, én is így gondolom, de gondoltam, ezt muszáj hangsúlyozni, nehogy valaki mégis:)

Anonymous 2010.03.17. 12:49:44

Miért kell kerek forma, ha úgyis téglalap alakúra vágod? Akkor jó a hagyományos tepsi is nem??? És milyen lenne az a spéci-forma? ZZ

Mindennapi Manna 2010.03.17. 15:25:54

Ez nem tudatos választás volt, azt kaptam elő. Az eredeti ilyen: http://www.pastrysampler.com/Products/481025.htm

Foodafok 2011.04.03. 14:56:55

Ez valóban a csoda!
süti beállítások módosítása