07
12/2011
4

Karácsonyi narancsos májpástétom

Fotó: Krumpli Béla

Ki kellett kísérleteznem a legfinomabb karácsonyi májpástétomot, ha már elkezdtem megosztani a legjobb májpástétom-recepteket.

Karácsonyra gondoltam ki, és működik, nálunk mindenképpen ott lesz az ünnepi asztalok valamelyikén. Ahhoz képest, hogy a máj szinte minden ízzel barátságban van, elég fantáziátlannak tűnik immár hagyományos hagymás változat:) Persze, lehet fokozni kacsa, vagy libamájjal - szigorúan pecsenyemájból -, de egyszerű csirkemájból is nagyon finom, egyáltalán nem volt hiányérzetünk. Krmpl például megkóstolta, és szinte abban a pillanatban, ellentmondást nem tűrően közölte: ez jó.

Bio narancshéjam nem volt itthon, ha lett volna, egy kicsit reszelek a májba. Merthogy egyre inkább nincs kedvem megenni azt a valamit, amivel bekenik a narancs héját. Abban meg nem hiszek, hogy áztatással kijönne. Inkább nem eszünk narancshéjat, ha nincs bio.

Közben felfedeztem egy boltot a Jókai utcában, biobolt, azt mondják, nyolc éve ott vannak, még soha nem figyeltem fel rájuk. Nagyon jó árban van bionarancsuk, ráadául szép is. Persze nem jegyeztem meg, hogy hány szám, de nem a Napos oldal. A Karácsony úgysem olcsó mulatság, vettem tehát néhány darabot. Hogy ne legyen lelkifurdalásom, megosztottam WÁ-val:)

Hozzávalók:

25 dkg csirkemáj
6 dkg vaj
2 dl tejszín (hab!)
3-4 ek Cointreau (narancslikőr)
2-3 ágacska kakukkfű


A májat megpucolom, darabokra vágom, és a vaj , a kakukkfűvelmegsütöm. Míg hűl, 1 dl tejszínt kemény habbá verek. A májat leturmixolom, hozzákeverem a vaj másik felét (ekkor még annyira meleg volt a máj, hogy a vaj elolvadt), a narancslikőrt és 1 dl tejszínt. Alaposan összedolgozom, sózom, majd óvatosan beleforgatom a tejszínhabot. Optimális esetben hűtöm, és tálalom, de megtörténhet, hogy elfogy frissen.

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr115593596

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Seafalcon 2011.12.07. 11:29:26

Tudod nagyon kíváncsi lennék, hogy a bionarancs mitől bio?

Ugyanis tengerészként hallottam, hogy a citrusféléket félig éretlenül szedik le, és hajótérben vagy a konténerben gázzal gátolják az érési folyamatot, ami beivódik, és azt semmiféle mosás tisztítás ki nem hozza onnan!

Én régen nem használok semmi citrom- és narancshéjat éppen ezért.

Jutka 2011.12.07. 12:45:04

Nagyon guszta falatkák!

Anonymous 2011.12.07. 18:45:26

Hízott májból készült, vagy simából?
Köszi!
Tamara

Mindennapi Manna 2011.12.08. 08:58:05

Seafalcon, ha nem hozzák nagyon messziről a narancsot, simán lehet bio.

Jutka, köszönöm!

Tamara, én csirkemájból készítettem. Amúgy pecsenyemájat (simát) használnék.
süti beállítások módosítása