09
11/2011
0

Kakaós májpástétom

Fotó: Krumpli Béla

Mindenkinek, aki vendégként érkezik hozzánk, bele kell törődnie, hogy jó eséllyel tesztalany lesz. Ételt kóstoltatok vele, esetleg többet. Mert én annyit kóstolok, hogy egy idő után elvesztem a fonalat, vagy bizonytalan vagyok, nem találom a megfelelő fűszert, kiegészítőt, és kíváncsi vagyok, hogy más mivel ízesítené. Vagy egyszerűen azért, mert valami nagyon jól sikerült, és kíváncsi vagyok, hogy más is így érzi-e. A kakaós csirkemáj ez utóbbi kategóriába tartozik. Többszörösen jól vizsgázott: nem csak, hogy ízlett a fiúknak, hanem A., sok órás vezetés után, amikor végre beájult a felesége mellé, félálomban még elmesélte, hogy az a kakaós csirkemáj, na az nagyon jó volt:)

Nem akarok én megerőszakolni mindent egy kis csokoládéval, de ismét előkerült, mint egy húsos étel fűszere. És innen azt hiszem, csak egy lépés volt a kakaós pástétom. Éppen azon gondolkodtam, hogyan is díszítsem a fotózáshoz, amikor megéreztem az ízét, és tudtam, ez jó lesz: a máj és hagyma édességét ellensúlyozza, és egészíti ki a keserű kakaó.

Meghökkentő, pimasz luxusfalatka lesz a csirkemájból így - kóstolják meg, mindenki meglássa. Persze, ehhez tényleg nagyon jó minőségű, sötét kakaó kell, világos porokkal nem érdemes kipróbálni. A fotó kedvéért mindenféle mást (paprikát, szumákot, apróra vágott rukolát) is szórtam a tetejére, de egyértelműen a kakaós volt a legjobb.

Ez a pástétom amúgy önmagában is a világ egyik legfinomabb pástétoma, sikerének titka a zsír. Nagy kár lenne kispórolni belőle.

Farkasék szóbeli közlése alapján készül egy ideje nálunk is.

Hozzávalók:

20 dkg tisztított csirkemáj
10 dkg kacsazsír
egy közepes fej hagyma
4 cikk fokhagyma
néhány ágacska kakukkfű

bors
kakaópor

A hagymát vékony szeletekre vágom, a fokhagymát apróra, és a felolvasztott zsíron megdinsztelem. Rádobom a két-három darabba vágott májat, és a kakukkfüvet, és jól átsütöm. Kicsit hűtöm, majd krémesre turmixolom, sóval, frissen őrölt borssal ízesítem, és hűtőbe teszem.

Tálaláskor vastagon megkenem a friss kenyeret, és vékony rétegben kakaót szitálok rá.

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr775593609

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása