13
09/2011
4

Piruló galóca, ahogy én szeretem

Fotó: Krumpli Béla

Az idei bélesi túránk előtt titokban arra gondoltam, hogy én nem is bánnám, ha nem lenne olyan nagyon sok rókagomba, csak legyen néhány piruló, amit elkészíthetek magamnak, így. Kívánságom teljesült, sőt: ilyen sok piruló galócát ott még soha nem találtunk, pedig igazán rendszeresen visszajárunk. Azért rókagomba is akadt, sőt, vargánya is, mindenki boldog volt.

Hát ez sem egy bonyolult recept, én azért szeretem mégis, mert érzem a gomba ízét. Amit minden további hozzávaló csak tompít. Őzlábat, piruló galócát, esetleg galambgombát szoktam így készíteni, ha éppen hozzájutok. Túrót ritkán teszek rá, nekem nem hiányzik, de attól már luxusreggelinek/vacsorának számít. A friss kenyér elengedhetetlen, azzal jól fel lehet tunkolni a gomba levét.

Hozzávalók:

gomba - igazi, erdei
pici olaj


A gombafejeket megtisztítom, késsel lepiszkálom a földet, levélmaradványokat. Lehetőség szerint nem mosom meg. Picit megsózom. Az olajat egy serpenyőben felforrósítom, ráteszem a gombát, és három-négy percre, vagy ameddig kicsit összeesik, lefedem. Azonnal tálalom, fehér kenyeret, esetleg salátát kínálok mellé.

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr945593627

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Judit. 2011.09.13. 14:15:40

Én is így szeretem a legjobban, szerintem így a legfinomabb!
Csak ne lenne most olyan nagy szárazság!

Pandy 2012.08.12. 17:44:24

Az őzláb tökéletes így, de a piruló galócára ezt ne reklámozd,Az általánosan elfogadott nézet szerint a piruló galóca nyersen mérgező, alapos főzés vagy sütés ami 15 perc!!!után minden probléma nélkül fogyasztható. Ezt alátámasztja az a tény, hogy a piruló galóca a hemolízist (vörörvérsejt-oldódást) előidéző vegyületek csoportjába tartozó rubescenslysin nevű hőlabilis fehérjét tartalmaz, amely főzés, szárítás hatására inaktíválódik.

Pandy 2012.08.12. 17:46:00

nem szárítás sütés bocsánat

Mindennapi Manna 2012.08.13. 09:27:19

Köszönöm. Soha nem néztem utána tudományosan, és ugyan nem túl gyakran, de ha hozzájutok, így eszem. Nekem eddig nem lett bajom tőle.
süti beállítások módosítása