21
12/2010
9

Varázslatos csokifenyő



Fotó: Krumpli Béla

Nem csak egy készült, de nem egyszerre, és mindegyik nagyon hamar gazdára lelt, így nem lehetett lefotózni azt az erdőt, amit idén építettem csokifenyőkből. Pedig jól néztek ki. Nagyon jó készíteni őket, majd elajándékozni, majd nézni a hatást, amit gyerekből és felnőttből egyaránt kivált. Én mondom, varázslatos fácskák ezek!

Felnőtteknek lehet fűszeres cukorral díszíteni - csak ne a meleg csokira szórjuk, mert elolvad. Vagy kókuszreszelékkel, esetleg fleur de sel-el-el is megszórhatjuk. Többnyire 70 százalékos csokoládéból készültek, de volt olyan, amit egy kevés tejcsokival "lágyítottam".

Ötlet innen.

Hozzávalók: (3 fához)

50 dkg csokoládé
13 dkg puffasztott rizs
dekorcukrok

A csokoládét vízfürdő felett felolvasztom, belekeverem a puffasztott rizst. Kiveszek kb. két evőkanálnyit a csokiból, és sütőpapíron ellapítom nagyjából kerek formává. Nem kell szabályosnak lennie, és teljesen lapos sem lesz a rizsszemek miatt. Ezután még négy, az előzőnél mindig egy kicsivel kisebb kupacot simítok el, majd legutoljára egy kúpszerű csúcsot készítek két kanál segítségével. A csokikorongok szélét megszórom dekorcukorral, és hűtőbe teszem, hogy megdermedjenek. Kb. 15 perc múlva kiveszem a hűtőből, leválasztom a csokit a sütőpapírról. A legnagyobbik közepébe teszek egy teáskanálnyit a maradék rizses csokiból, ráteszem a következő korongot, kicsit rányomom. Ezt addig folytatom, míg rá nem kerül a fenyőfa csúcsa is. Újabb 15 percre beteszem a hűtőbe.

Címkék: ajándék

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr395593690

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Anonymous 2010.12.21. 08:43:02

500 dkg csoki??? Én szeretem a csokit, de ez némi túlzásnak tűnik... :)

Gabojsza 2010.12.21. 08:44:45

Zseniális!:-)
Már keresem is a puffasztott rizst a kamraszekrényben! (a csokiról tudom, hol van)
Ja, és tegnap végül kaptam a tízből 4 kalendáriumot:-)

Mindennapi Manna 2010.12.21. 09:14:42

Ezek kb. 20 cm magas fácskák. Kell a csoki, hogy összetartsa a sok rizst. Lehet egy emelettel alacsonyabbat is csinálni, akkor nyilván kevesebb csoki kell, vagy több fácska lesz.

Gabojsza: he-he, nekem is a rizst kellett keresnem:) Hm, hát remélem, hogy a Magyar Posta postázza nekünk is. Bár ha arányaiban ennyi kalendárium érkezik, akkor nekem egy se jut:)

Ritmus 2010.12.21. 09:30:06

Hát ez baromi jó ötlet! Gratulálok, nagyon ügyes vagy!!

Mindennapi Manna 2010.12.21. 11:18:15

Köszönöm!

Mindennapi Manna 2010.12.22. 13:06:58

Ehhhhhhhhhh, leesett. 50 dkg csokoládé természetesen, remélem öt kilónak senki nem esett neki...

Ottis 2010.12.23. 11:54:11

Gyönyörű!Békés, Boldog Karácsonyt kívánok nektek!

mellissina2 2011.03.24. 00:26:14

Csodás!! Most találtam,nézelődtem!!!

Mindennapi Manna 2011.03.24. 10:15:16

Köszönöm! Örülök, hogy tetszik.
süti beállítások módosítása