17
11/2010
0

Csicsókakrémleves - ismét megszerettem




Míg néhány éve nagy felfedezés volt számomra a csicsóka, szép lassan kiszerettem belőle. Tavaly már hiába próbálkoztam, bármit készítettem, túlságosan csicsóka ízűnek éreztem. Feladtam. Majd a közelmúltban elém tettek egy tányér csicsókakrémlevest, ami nagyon ízlett, nagyon-nagyon finom volt.

Annyira lelkes lettem, hogy otthon is elkészítettem. Nem pont úgy - el sem kértem a receptet - de a levest nagy lelkesedéssel kanalaztuk. Ha más formájában nem is, így visszatérhet a csicsóka a konyhánkba. Az alaplé elég fontos része a levesnek, nálunk volt még egy fél liternyi libaleves, azzal pótoltam a csirkealaplevet, de biztosan működik zöldségből készülttel is.

Tejszín nem volt otthon, viszont a Komjádi piacon árulják a város legfinomabb tejfölét, ami elég híg ahhoz, hogy bizonyos ételekben nyugodtan lehessen pótolni vele a tejszínt. Négyszáz forintba kerül egy liter, hatszázba kettő:) És ha már valaki arra jár, a tehéntúrót se hagyja ki! Arról is azt gondolom, hogy nincs jobb a városban.

Hozzávalók:

egy liter alaplé
négy-öt csicsóka
egy dl tejföl
kis csokor petrezselyemzöld
kevés reszelt sajt

bors

A csicsókát alaposan megmosom, körömkefével megsúrolom. Darabokra vágom, és az alaplében puhára főzöm. Botmixerrel turmixolom a petrezselyemzölddel együtt. Sózom, borsozom, tálaláskor megszórom reszelt sajttal.

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr995593699

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása