08
11/2010
4

Libalényege: libakocsonya, libatepertő, libapástétom



Fotó: Krumpli Béla

Libanapot tartottunk, megelőlegezve a Márton napot. Egyrészt mert tavaly étteremben próbálkoztunk, és hát nem volt jó, másrészt Márton napján máshol vacsorázom, és ha jól értesültem, ott nem is lesz lúd.

Kicsit kacérkodtam az ötlettel, hogy a desszertbe is tegyek libahúst, de végül úgy döntöttem, lesz meglepetés így is, és a vendégeket sem akartam riogatni. Majd egyszer lehet, mégis kipróbálom:)

Az ebédhez mindenekelőtt alaplevet főztem, amit a következő fogásokhoz is felhasználtam.

Hozzávalók: (négy személyre)

az alapléhez:
2 zúza
2 máj (pecsenye)
2 szív
négy szárnytő, zsír nélkül
egy-egy sárgarépa és gyökér
néhány szem feketebors

Két és fél liter hideg vízbe teszem az összes megtisztított hozzávalót és lassú tűzön, fedő nélkül, 3-4 óra alatt puhára főzöm az aprólékot. (A habot időről-időre leszedem.)

Libalényege-falatok

Hozzávalók:

Zöldséges libakocsonya
az alaplében főtt répa és gyökér
néhány csipetnyi hús a szárnytőből
két deci alaplé
két lapzselatin


Négy pici tálat kibélelek fóliával. Az alaplében főtt répából és gyökérből vékony szeleteket vágok, elrendezem a tálon, ráhelyezek egy kevés húst. A lapzselatin elkészítem a használati utasítás szerint, feloldom a megsózott alaplében. Ebből öntök a tálakba, míg elfedi a húst. Hűtőbe teszem. Tálaláskor kiemelem a fóliát, a kocsonyát fejjel lefelé teszem a tányérra, és lehúzom róla a fóliát.

Libatepertő friss kenyérrel és lilahagymával
frissen kiolvasztott apró libatepertő
apróra vágott lilahagyma
friss bagette-szeletek


A házi bagette-szeletekre helyezem a libatepertőt, megszórom lilahagymával, sózom.

Libahúspástétom aszalt meggyel és balzsamecet-krémmel
16 dkg apróra vágott főtt zúza,szív, máj, hús
egy kis fej hagymának a fele
mokkáskanál mustár
5 ek libazsír
2 csipetnyi friss kakukkfű
öt szem aszalt meggy
egy mokkáskanál pástétom-fűszerkeverék

frissen őrölt bors

A hagymát a libazsíron megdinsztelem, összekeverem az apróra vágott hússal. Belekeverem a mustárt, az apróra vágott meggyet és kakukkfüvet, a fűszerkeveréket, sózom, borsozom. Öntök bele egy kevés zselatinos alaplevet, és belenyomkodom egy fóliával bélelt kis tálkába. Hűtőbe teszem. Tálaláskor vékony szeleteket vágok a pástétomból, és meglocsolom balzsamecet-krémmel.

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr685593703

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ottis 2010.11.08. 11:20:24

Jaj, tegnap délben két órát a libáról beszélgettünk, hogy én még soha nem készítettem és az idén karácsonyra szeretnék.Erre most ennyi libafinomságot hoztál, a recepteket lementettem .-)

Judit 2010.11.08. 12:48:48

Jesszus, mennyi finomság!
Valahonnan libát kell kerítsek!

Anazar 2010.11.08. 14:22:52

Nálam mind a három nyerő!

Mindennapi Manna 2010.11.08. 14:46:37

Ottis, én se túl gyakran, és egész libát egyben még soha. Most is csak bizonyos részeit vásároltam meg, de folyt. köv...
Köszönöm!
süti beállítások módosítása