22
06/2008
8

A bagette - tiszta Franciaország!




Úgy gondoltam, hogy a bagette sütésének legnehezebb és –időigényesebb része az élesztő beszerzése. Tévedtem.

Miután hétközben egy bagette-nyi időm nem volt, szombatot néztem ki a nagy napnak. Előtte gondosan tanulmányoztam a videókat, és felírtam a vásárlanódk listájára a BL80-as lisztet. A múltkor láttam egy közértben, meg sem jegyeztem, hogy hol, csak azt, ha ott is van, akkor hurrá, ezt is árulják már akárhol, nem kell azonnal megvennem.

Szombaton, piacos körutam után elmentem a közelben lévő nagyobb boltba, hiszen ott biztosan találok. Nem volt. Elmentem a kicsit messzebb lévő, másik nagyobb boltba, most újították fel, siker, fény, csillogás… Nem volt. Kedvemet nem szegvén a sikertelenség, ezt követően egy bioboltban próbálkoztam.

Tenyérnyi kis üzlet, sok áruval, megkérdeztem tehát, van-e fehér búzalisztjük. Mondták leghátul. Áttörtem a kétemberes tömegen, megtaláltam a liszteket. Nem volt. Addigra viszont mellém ért az eladó is, mondtam neki, hogy ott nincs. Mire azt a választ kaptam, hogy sikért tudnak adni, az segít. Megköszöntem, és hazajöttem.

Krmplval konzultáltam, láttam rajta, ő is nagyon rákészült a bagette-re, újból elindultam hát. Az egyik bioboltban telefonált az eladó, így még csak nem is köszönt, de a polcon itt sem találtam. A másik bioboltban sem. És a harmadik közértben sem.

Hat bolt után már nem próbálkoztam újabbakkal, nekifogtam a BL55-ös lisztből. A videót követve kevertem, pihentettem, nyújtottam, csapkodtam, hajtogattam. És megsütöttem életem első, nagyon finom és illatos bagette-jét.

Este újabb kávéházi piknik keretében kóstolták meg. A bagette minden jóval megrakott szendvics alapjául szolgált, nagyon szerették. Tiszta Franciaország! - vélekedtek.

A recept és a videók innen származnak.

Videó1
Videó2



Hozzávalók:

50 dkg T65-ös liszt (a fent említettek miatt BL55-ből készítettem, az eredeti terv az volt, hogy keverem BL80-al)
34 dkg langyos víz
1,5 kávéskanál élesztő
1 kávéskanál sikér
2 kávéskanál só

A vizet, a lisztet és a sikért összekevertem, kis cipót formáztam belőle, és másfél órát letakarva pihentettem. (A videóból is kiderül, hogy nagyon fontos: minél kevesebb lisztet használjunk. Ezt végig betartottam, a tészta így is összeállt és engedelmeskedett.)

A mozdulatokat a filmből lestem, tehát az ott bemutatott módon hozzáadtam az élesztőt és a sót. Majd elkezdtem a munka hangos részét. Nem számoltam, hányszor vágtam oda, de 20 percen keresztül csapkodtam:)

Ezután betakartam, két órát kelesztettem, majd hajtogattam, és 20 percig pihentettem. Három részre osztottam, formáztam, majd újabb 15 perc pihentetés után bevagdostam. Az ollós módszert is kipróbáltam, nagyon vicces lett. Ekkor lehettem volna bátrabb, vagyis mélyebben is belevághattam volna a tésztába, akkor a csúcsok nagyobbak lettek volna.

Betoltam a 220 fokra előmelegített sütőbe, alulra kis tálba tettem vizet, hogy gőz is fejlődjön, és pirosra sütöttem. Nem volt elég 25 perc a sütéshez, a színe alapján nyilvánítottam késznek.

Miután kivettem, legalább tíz percig „beszélt” még a bagette, különböző sercegő hangokat adott ki. Szerintem elégedet volt magával:)

Címkék: kenyér

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr795593952

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Anonymous 2008.06.22. 13:44:00

Hali

Nagyon klasz lett a bagette
Amúgy a Tesco-ban lehet BL-80-as lisztet kapni kenyérliszt néven

Mirelle 2008.06.22. 13:47:00

Manna!

Jó a leírás és jók a képek is. :)

Mindennapi Manna 2008.06.22. 13:55:00

Köszönöm!

Remélem, hogy van olyan bolt Budapesten, ahol lehet BL80-as lisztet kapni. Az a bajom, hogy ezért miért kell hatnál több boltba, vagy egy bevásárlóközpontba elmenni.

szazala 2008.06.22. 21:03:00

Pár hónapja,mikor elkezdtem a kenyérsütést,én is hajszoltam a BL80 lisztet.Szerintem semmi extra!Ma már a lidlis Bl55 és rétesliszt keverékét doppingolom kevés sikérrel és annál nagyobb sikerrel :))
További sok finomságot kivánok!
Üdv!
Zsuzsa

Fűszeres Eszter 2008.06.23. 07:35:00

Örülök, hogy jól sikerült!
Én azóta többször megsütöttem, mindenféle liszttel, és el kell mondanom, hogy a liszt egyáltalán nem mindegy! Egyébként én kocsival szoktam lisztet venni a maloipari boltban, egyszerre 15 kilót. Többet nem, mert könnyen megmolyosodik.

chilii 2008.06.23. 11:10:00

a Metroban 5 kg-os kiszerelésben szokott lenni Bl80-as! egyébként nagyon guszta!

Mindennapi Manna 2008.06.23. 15:46:00

Köszönöm.
Fontos a liszt minősége, még egy kevébé kényes süteménynél, kenyérnél is.
Köszönöm a tippeket, ezentúl lesem én is:)

Anonymous 2008.06.24. 16:38:00

Abból a szempontból (is) igazi baguette lett, hogy két napra rá megkeményedett!
- krumplib -
süti beállítások módosítása