20
01/2009
1

Currys savanyúkáposzta-leves





A savanyított káposzta és a curry páros nálam nagyon toplistás helyen áll. Amikor rákaptam a curryra, mindent kipróbáltam vele. Valahogy úgy nézett ki egy-egy étkezés, hogy elővettem a fűszeres üveget, majd megnéztem, mi az ebéd, mit lehet enni reggelire, vacsorára. Ami volt, abba szórtam egy kis curryt. A vajas kenyér nagyon ízlett bőven megszórva vele, egyszer viszont ott volt előttem a savanyúkáposzta is, pakoltam hát abból is a kenyérre. Attól kezdve hetekig azt ettem, nem bírtam betelni vele.

Most, hogy megérkezett a második adag káposzta is otthonról, úgy gondoltam, egy levesnyit mégiscsak meg kell mentenem. A "gyorsan összedobni valami tartalmasabbat abból ami itthon van" eredményeként született ez nagyon sűrű leves.

A krumplival gazdagítani akartam, a curryval viszont sikerült egy teljesen új ízvilágot varázsolnom a hagyományos levesbe, érdemes kipróbálni. Mivel még volt itthon káposztalé, abból is öntöttem bele, de anélkül is finom.

Hozzávalók:

egy szál kolbász (most mangalica volt itthon)
egy fej hagyma
két nagyobb krumpli
három deci savanyú káposztalé
két nagy maréknyi savanyúkáposzta
egy púpozott teáskanál curry
két evőkanál olaj
só (óvatosan, a káposzta sós!)

A hagymát apróra vágtam, a kolbászt vékony karikákra. A forró olajon a hagymát üvegesre dinszteltem, majd a kolbászokat beletettem, és öt percig sütöttem. Beletettem a savanyú káposztát, a falatnyi kockákra vágott krumplit, felöntöttem a káposztalével és vízzel. Megszórtam curryvel, és addig főztem, míg a krumplik megpuhultak.

Tálaltam, majd a második hatalmas tányérnyi adag után megkértem Krmpl-t, hogy este kilenckor többet ugyan ne egyen már:)

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr175593834

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Judit 2009.01.20. 13:02:00

Nem semmi ez a leves sem, nekem is izlene:-)
süti beállítások módosítása