10
11/2008
0

Kardamomos birsalma-lepény




Mostanában úgy alakult, hogy ha valamit készítettem, azt nagyon rövid időn belül még kétszer megismételtem. Egy kicsit átvariálva. Ez részben azzal magyarázható, hogy többször is előfordult, valamit nagyon hirtelen kellett vinnem ajándékba. Így történt ez múlt hétfőn is. Ilyenkor nincs idő könyveket lapozgatni, valami olyanhoz nyúlok, ami már bevált.

A lepény tésztájával már megismerkedtem, a tölteléken pedig nem sokat gondolkodtam, ugyanis már a múltkor elhatároztam, hogy kipróbálom birsalmából is. Finom lett, most már biztos, hogy bármilyen gyümölccsel meg lehet sütni.



Hozzávalók

A tésztához:
egy egész tojás
15 dkg puha vaj
25 dkg liszt

egy evőkanál tej

A lisztet összekevertem a vajjal, beletettem a sót, a tojást és a tejet, és összegyúrtam. Ezúttal körülbelül 15 percig pihentettem hűtőben.

A töltelékhez:
1 birsalma
3 csapott evőkanál cukor
2 csapott evőkanál vaníliás cukor (itthon gyártott)
egy tojás
2,5 dl tejszín
egy evőkanál rum
két púpozott mokkáskanál kardamom

A tésztát kinyújtottam, beletettem egy piteformába, megszurkáltam az alját, és 200 fokos sütőben 10 percig sütöttem.

Amíg a tészta sült, a birsalma felét vékony szeletekre vágtam, felét összeturmixoltam a tejszínnel. Beletettem a tojást, a cukrot és a kardamomt. A gyümölcsszeleteket elhelyeztem az előre sütött tésztán, ráöntöttem a tejszínes gyümölcsöt (folyékony nagyon, de az egy tojás megköti!), a sütőt 160 fokra állítottam, és 40 percig sütöttem.

Csak hidegen szeletelhető!

Címkék: sütemény

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr795593867

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása