02
09/2008
0

Megtaláltam! Szilvás kenyérpuding




Írtam, hogy keresek egy szilvás süteményt, de egyáltalán nem emlékszem rá:) Szorgalmasan olvasgattam a különböző recepteket, egyik sem hozott fel bennem semmilyen emléket. Voltak próbálkozásaim, gondoltam hátha, valamelyik íze felidéz valamit. Hiába.

Aztán Dulmina fotóját nézegetve előkúszott egy kósza emlék. Biztos még nem voltam a dolgomban, de ahogy egyre többet gondoltam rá, úgy erősödött az érzés: megtaláltam! Anyukámat is megkérdeztem, és a közös emlékeinket összerakva most már tudjuk, ez volt az.

Mondanom sem kell, én valami egészen mást kerestem, pedig a megoldás szinte az orrom előtt hevert. Ennél egyszerűbbet nem nagyon lehet elképzelni, ráadásul nálunk a kiflipuding hetente kétszer asztalra került. Egyrészt, mert pofonegyszerű volt elkészíteni, másrészt mert ezt az öcsém is szerette. A hétköznapi változatban a tojásokat egyszerűen felvertük, ehhez kevertük a tejet. Ha anyukámnak volt ideje, akkor a sárgákat külön kikavarta a cukorral, a kemény habbá vert fehérjéket pedig a tetejére simította. A szilvás változatát nagynéném fejlesztette ki.

A kiflipudingot én mindig érzésből készítettem, most az egyszerűség kedvéért Ízbolygó receptjét vettem kölcsön az adagokért. Az ünnepi változatot akartam elkészíteni, ezért a tojások habját felvertem, és a tetejére szántam. Közben kiderült, hogy a tál nem elég magas, féltem, hogy lecsúszik a hab. Végül hozzákevertem a tetejére kerülő masszához.

Ha legközelebb készítem egy dolgot változtatok: vagy besztercei szilvát vásárolok, vagy a nagy szilvát negyedelem.



Hozzávalók:

8 zsemle
1 l tej
3 tojás
15 dkg cukor (ebből öt dkg vaníliás) + egy kevés a szilvákra
vaj
nagyjából háromnegyed kiló szilva
fahéj

A szilvát kimagoztam. A tojások sárgáját fehéredésig kevertem a cukorral, majd ráöntöttem a tejet, és beleáztattam a félbevágott zsemléket. Kivajaztam egy tűzálló tálat. A tojásos tebe áztatott zsemléket kézzel átforgattam, és a massza felét a tálba simítottam. Rátettem a szilvákat, és bőven megszórtam fahéjjal, meg egy kevés cukorral. Erre jött a kemény habbá vert fehérjékkel összekevert massza másik fele. Előmelegített sütőben 40 percig sütöttem.

Címkék: felfújt

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr115593909

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása