29
08/2008
1

Libamájas napok 1.: créme brulée




Készülnek a megígért beszámolók, de bele kell jönnöm a napi rutinba, ráadásul munka előtt, után mindig van valami tennivaló, minimális idő jut az írásra.

A libamájas hétvégét még a szabadság előtt rendeztük meg. Mint írtam, libamájat még soha nem készítettem, bár egy ideje fejben készültem a feladatra. Olvastam a recepteket szorgalmasan, és elképzeltem, hogy melyik lesz az, amivel megtörik a jég.

A ragumáj végül több mindenre volt elég, így azon a hétvégén libamájat reggeliztünk és ebédeltünk, és egy darabot konfitáltam is:)

A máj feldolgozása tanulságos volt: elmennék egy olyan tanfolyamra, ahol megtanítanak a máj megtisztítására. Chili leírása ugyan nagyon részletes, ám egyelőre elképzelni nem tudom, hogy egy egész májból hogyan lehet kiszedni az inakat anélkül, hogy ne essen nagyon szét. Gyakorolnom kell még a műveletet...



A hosszas kutakodás eredményeként az egyik recept, amiről azonnal tudtam, hogy el kell készítenem, Ízbolygó créme brulée-ja volt. A recepten két helyen változtattam: 15 dkg májat turmixoltam bele, és mivel Krmpl még nagyot tud nézni a sós-édes ételektól, eltekintettem a karamellizálástól is. (na meg nincs pisztolyom, bár erre nyilván kitaláltam más módszert.)

Az eredményben így sem csalódtunk: valóban mennyei volt!

(Tegnap nagyon vidám estét töltöttünk el Ízbolygóék és Gourmanduláék társaságában a Goldenblog díjátadón. (Ízbolygónakmég egyszer nagy gratula!!!) A fiúk többek között azt is megbeszélték, milyen az élet a gasztrobloggerek mellett. P-nek egyik fájdalma, hogy neki hiába ízlik valami, azzal otthon soha többé nem találkozik, hiszen mindig van valami új, amit ki kell próbálni. Nos, mi a créme brulée-t biztosan elkészítjük máskor is!)

Címkék: előétel

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr425593911

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ízbolygó 2008.08.29. 15:33:00

:-)))
Örülök, hogy Nektek is ízlett! A tegnapi jó mulatság volt, szuper társasággal! Köszönöm!
süti beállítások módosítása