21
07/2008
0

VKF!XVII - Dinnyés, paszulyos cukkini saláta




Hát az úgy kezdődött, hogy a GBP-re egész héten nem volt időm készülni, így péntek este kellett valamit kiokoskodni. A Gabojsza által dicsért, és beszerzett, román nyelvű gasztroújságokat lapozgatva találtam egy előételt, amolyan falatkákat, amiben jól hasznosíthatónak tűnt az otthonról hozott friss juhsajt, a telemea. Közben kinéztem egy másik salátát is, hogy majd valamikor arra is sort kerítek. Aztán szombaton kikerült a kezemből az irányítás, én meg csak tettem, amit az érzéseim diktáltak:)

Szóval az eredeti tervek szerint sült cukkini szeletekbe tekert pácolt sajtra készültem. A sajtot bepácoltam, majd elkezdtem kisütni a vékonyra vágott cukkinit. Az első adag nem tetszett, és szinte észre se vettem, máris áttértem a falatkák és a kinézett saláta házasítására. Szombaton csak pár órát érhetett, vasárnapra lett igazi.

Szerintem az egészért a bab volt a felelős, aminek ismét nem bírtam ellenállni, és egy nagyon keveset vásároltam Terikétől.



Hozzávalók:

A pácolt sajthoz:
20 dkg telemea sajt – szerintem fetával is finom
egy citrom reszelt héja és leve
egy deci olívaolaj
borsikafű

A telemeát apróbb kockákra vágtam. A citrom héját lereszeltem, levét kifacsartam, és összekevertem az olajjal és a borsikafűvel. Beletettem a sajtkockákat, és hűtőben körülbelül négy órán keresztül pácoltam.

A salátához:
két fiatal, zsenge, cukkini
25 dkg zöldpaszuly
30 deka görögdinnye héj nélkül
néhány mentalevél – nekem szárított volt itthon
egy marék fenyőmag


A cukkiniket vékony karikákra, majd csíkokra vágtam. Besóztam, és húsz percig állni hagytam. A zöldpaszulyt enyhén sós vízben megfőztem, hagytam kihűlni. A dinnyét kimagoztam és apró darabokra vágtam. A fenyőmagokat száraz serpenyőben megpirítottam. A cukkiniket kicsavartam, összekevertem babbal, a pácolt sajttal, a dinnyével és a fenyőmaggal. Meglocsoltam három evőkanál fűszeres olajjal, amiben a sajtok pácolódtak. Megszórtam a morzsolt mentalevéllel, sóztam. Hűtőbe tettem, hogy összeérjenek az ízek. Kell nekik egy éjszaka.

Címkék: saláta

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr555593928

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása