07
07/2008
0

Rakott bab – hússal és hús nélkül




Továbbra is nagy sláger a paszuly, és még van egy-két tervem… Most is a zöldet választottam, annyira szép, karakteres a színe!

Viszonylag gyakran készítek olyan ételeket, amikbe nagyon kevés fűszert teszek, hogy érvényesüljön a friss zöldségek íze. Ilyenkor mindig elcsodálkozom, hogy önmagukban, frissen sütve/főzve mennyire édesek. Most a babra került sor, nem csalódtam. A paszuly édességét jól kiegészítette a paradicsom kicsit savanykássága, meg a szintén picit édeskés Pannónia sajt.

A rakott paszuly húsmentes változata igazából nem is rakott. Amikor készült, Krmpl nem jutott hozzá, kis adagot sütöttem, és mire hazaérkezett, eltűnt. Van az úgy, hogy észrevétlenül kiürül egy tál. Így került sor ismét rá, most már igazi rakott babra, hússal felturbózva.



Hozzávalók:

Hús nélküli sült paszuly
30 dkg paszuly
két paradicsom
10 dkg Pannónia sajt
két maréknyi zsemlemorzsa


A babot enyhén sós vízben feltettem főni. (A paszulyt mindig lobogó vízbe teszem, különben soha nem puhul meg.) Amikor megpuhult, leszűrtem, lecsöpögtettem a vizet, és egy tűzálló tálba helyeztem. Megszórtam a zsemlemorzsával, rátettem a paradicsomkarikákat és a felkockázott sajtot. Előmelegített sütőben, 200 fokon fél órát sütöttem. (A tálat elfelejtettem kikenni, de nem is hiányzott – így akár fogyókúra esetén is nagyszerű)



Húsos rakott paszuly
60 dkg bab
30 dkg darált marhahús
két fej kisebb hagyma
5-6 kisebb paradicsom
15 dkg kecskesajt
hat evőkanál olaj, meg egy kevés a tál kikenéséhez
1 tojás
1 erőspaprika
másfél deci vörösbor
két kávéskanál fahéj
egy kávéskanál 7fűszer-keverék (arab boltból)
egy-egy nagy csipetnyi kakukkfű és borsikafű
két maréknyi zsemlemorzsa


A paszulyt enyhén sós vízben megfőztem, leszűrtem, a vizet lecsepegtettem. A hagymákat apróra vágtam, az olajon megdinszteltem. Beletettem a húst, sóztam, ráöntöttem a vörösbort, és addig pároltam, amíg elfőtt a leve. Kicsit hagytam hűlni, majd beletette a tojást, a fűszereket, sóztam.

Egy tűzálló tálat kiolajoztam, az alját megszórtam egy kis zsemlemorzsával, beletettem a bab felét és beterítettem karikára vágott paradicsommal, amire a szintén karikára vágott erőspaprika került. Erre ráhalmoztam a húst, majd megint bab és paradicsom következett. A babot mindig kicsit sóztam, és megszórtam morzsával. A tetejére tettem a sajtot. Előmelegített sütőben fél órát sütöttem.

Címkék: főétel

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr125593938

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása