20
07/2008
4

VKF!XVII - Mazsolás, kukoricás rizssaláta




Amikor megláttam Dolve Vita felhívását, azonnal tudtam, hogy eljött az ideje a rizssalátának. Egy gond volt vele: kánikulában számomra ez már túl "nehéz", de végül ez megoldódott.

Amikor kiderült, hogy a VKF határidő egybeesik a piknikkel, akkor már azt is tudtam, hogy a kettő egybekötöm, és salátá(k)val érkezem a Millenárisra.

A rizssaláta állítólag KicsiB-tól származik, de én SZA-nál ettem először. A recepten kicsit módosítottam, egy-két hozzávalót mással helyettesítettem. Most két adagot készítettem, a zárójelben az eredeti adagok szerepelnek.

Hozzávalók:

2 tasak rizs (12,5 dkg)
3 cső kukorica (25 dkg kukorica – általában konzerv)
10 dkg mazsola (5 dkg mazsola
egy kötés zöldhagyma (az eredeti recept az ízlésünkre bízza)
4 gerezd fokhagyma (2 gerezd fokhagyma
4 evőkanál kapor (2 evőkanál kapor)
három pohár joghurt (két deci joghurt)
egy dl tejföl (2 dl tejföl)
három ek méz (méz ízlésünk szerint)
három ek frissen facsart citromlé


A rizst és a kukoricát külön-külön, enyhén sós vízben megfőztem. A hagymát, a fokhagymát és a kaprot apróra vágtam. A kihűlt kukoricacsőről levágtam a szemeket, és összekevertem a rizzsel, valamint a többi hozzávalóval. Citromlével, mézzel és sóval ízesítetem.

Címkék: saláta

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr405593929

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sajtkukac 2008.07.20. 19:13:00

Én ma még ebédre is ezt ettem :-)
Niki

Mindennapi Manna 2008.07.20. 20:16:00

:)

Ízbolygó 2008.07.20. 22:32:00

Ez isteni finom volt!:-))
Köszönöm, hogy leírtad!

Zsuzsa 2008.07.23. 16:54:00

Finom volt nagyon, szerencse, hogy kóstolhattuk, remélem, mások is elkészítik. :)
süti beállítások módosítása