15
06/2008
5

VKF!XVI – Töltött kenyér




Mint már említettem, amikor elolvastam a piknikre való felkérést, megjelent előttem egy nagy szendvics, amitől nehezen tudtam elszakadni. Nem is jutottam messzire, ugyanis a töltött kenyeret tulajdonképpen tekinthetjük sült szendvicsnek, amit langyosan fogyasztottunk el, igen, végül a szobában. (Mondtam is, nem jó az utolsó pillanatra hagyni az ilyeneket, és majdnem gasztro-fogadalmat tettem.) Szerencsére előre jeleztem Gourmandulának, hogy kicsúszok a határidőből.

Elég sokat kutakodtam piknik ügyben, kerestem az ihletet, barátnőmet faggattam, és reménykedtem, hogy valahonnan csak elém kerül az, amire összecsapom kezeim, és felkiáltok: ez az! Közben kétszer azt hittem, lekéstem a határidőt, egyszer azt, hogy elutazunk, és legalább tíz emberről kell gondoskodnom, egyszer pedig, hogy bár a Városligetig eljutunk.



Nos, a recept meglett, a többi meghiúsult. A töltött kenyér eredetije olasz ihletésű. Hogy nagyon eredeti legyek, elmentem a Dolce gastronomiaba, olasz felvágottat és sajtot vásárolni, és ismét meggyőződtem, hogy egy hajszálvékony felvágottnak is lehet íze. Nem is akármilyen! A szarvasgombás vaddisznó mortadellát tudom ajánlani mindenkinek. A sajtnak nem tudom a nevét, ugyanis az eladótól kértem tanácsot, ő ajánlotta a puha tehénsajtot.

A recept ötlete innen származik, én fél adagot sütöttem, ez kettőnknek bőven elég volt. A hozzávalóknál az ennek megfelelő mennyiségeket adtam meg.



Hozzávalók:

250 dkg liszt (barna sütőlisztet használtam)
egy ek cukor
2,5 dkg vaj
1,25 dl víz
10 g élesztő (ennek megfelelő mennyiségű szárított élesztőtt tettem bele)
két kk só
egy tojássárga
egy ek tej

A töltelékhez:
10 dkg (hat szelet) mortadella
10 dkg sajt
három maroknyi reszelt parmezán
egy paradicsom
hat db bazsalikomlevél

Az élesztőt pici vízben elkevertem, a többi hozzávalóval öt percig dagasztottam. Két órát kelt, majd egy téglalapot nyújtottam. Ezt három egyenlő részre osztottam, a két szélét vékony csíkokra vágtam. A közepére fektettem a mortadellát, ráfektettem a sajtszeleteket, majd megszórtam a reszelt parmezánnal, és az apróra vágott bazsalikomlevéllel. A paradicsomot felvágtam, rátettem a sajtra, majd befedtem a maradék mortadella szeletekkel. A csíkokat ráhajtottam a töltelékre, és lekentem a tejjel elkevert tojássárgával.

170 fokos sütőben fél óra alatt pirosra sütöttem.

Címkék: kenyér

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr245593963

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Anonymous 2008.06.16. 15:55:00

Imádom a szendvicseket, ez pedid istenien néz ki:-)

Maradt belőle mire kihűlt vagy felfaltátok, milyen hidegen?

Gratula..legközelebb szólj ha ilyet csinélsz és mehetünk együtt piknikelni:-)

Nóri

Mindennapi Manna 2008.06.16. 16:08:00

Felfaltuk:) Nem volt már forró akkor sem, korán megsütöttem, bíztam benne, hogy majd kisüt a nap... A két vége maradt meg, azt este ettem meg, finom volt. A mortadella nem lett olyan, mint a cipőtalp, a sajt sem volt rágós, szóval éljen a Dolce gastronomia!
Szólok mindenképpen:)

Leonora 2008.06.16. 21:07:00

Fűszeres Eszter sütött egyszer egy hasonlót, de most nem találom, pedig érdemes megnézni, mert sokkal látványosabban fonta, végülis ugyanezt.

Anonymous 2011.10.04. 13:06:54

Szia!
Gyönyörű és biztosan finom is!
Az élesztő mennyisége nem 1 dkg?
Köszönöm
Ági

Mindennapi Manna 2011.10.04. 14:43:17

De:) Köszönöm, hogy szóltál, javítom.
süti beállítások módosítása