15
06/2008
1

VKF!XVI – Kávéházi piknik – Mángoldos köfte




Hagyományos pikniken elég régen voltam, legalábbis otthonról nem szoktunk úgy elindulni, hogy akkor mi piknikezni megyünk. Sokkal inkább kirándulni, és persze majd eszünk is valahol, de ilyenkor inkább a menésen van a hangsúly, és közben bármi jól esik. Ráadásul nagyon szeretem a minden jóval megrakott szendvicseket, amelyekben, mire evésre kerül a sor, összeérnek az ízek… szóval amikor elolvastam Gourmandula kiírását, egy szendvics képe jelent meg előttem, és elég nehéz volt ettől elszakadni:)



Most is beterveztünk egy kétnapos kirándulást az ország másik végébe, a VKF!-re való tekintettel jó előre összeállítottam egy menüsort. Majd kiderült, hogy ez elmarad, ekkor alternatív megoldásokon kezdtük el törni a fejünket, aminek egy része szintén nem megvalósítható, ahogy elnézem a kinti időt. Minden esetre a menü közben kicsit átalakult, és több részben készült el.



Pénteken például sort kerítettünk egy „kávéházi piknikre”, ugyanis a köftét, amit kigondoltam erre az alkalomra, néhány hete a fiúk – Krmpl és Karcsi – főzték, elméletben. Karcsi, aki vegetáriánus, és Krmpl, akinek nagyon jó ötletei vannak általában, beszélgettek, és Krmpl elmesélte, hogy köftét sütöttem, amit szerinte Karcsi is el tudna készíteni magának bulgurból és zöldségekből. Karcsi helyeselt, majd megüzente, hogy várja a receptet. Most remek alkalom adódott arra, hogy Karcsi meg is kóstolja, aki viszont szintén nem üres kézzel érkezett: borágó virágot és egy csokor turbolyát kaptunk ajándékba, receptek hamarosan következnek.

A köftéhez a kenyeret Krmpl sütötte, a géppel ő mesterkedik, boszorkányos ügyességgel keveri a liszteket, fűszereket:)



Hozzávalók:

egy bögre bulgur (köftének való, apró szemű, a Magyar utcai töröknél vásároltam)
egy kg mángold
egy fej hagyma
két marék fenyőmag
két tojás
négy gerezd fokhagyma
másfél kk 7fűszer-keverék (arab boltból)
egy kk őrölt fahéj
fél-fél kk őrölt csillagánizs és koriander
néhány csili apróra vágva (elmaradhat)

olívaolaj

A bulgurra öntöttem egy bögre meleg vizet, és hagytam, hogy megpuhuljon: kb 10-15 perc. Közben megtisztítottam a mángoldot, és kevés olívaolajon addig kevertem, ameddig összeesett, majd apróra vágtam. A fenyőmagot száraz serpenyőben megpirítottam, felaprítottam. A hagymát, fokhagymát is apróra vágtam, egy tálban összekevertem a hozzávalókat, fűszereztem. Gombócokat formáztam, és forró olívaolajban mindkét felüket pirosra sütöttem.

Címkék: reggeli

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr715593964

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Anonymous 2008.06.15. 18:22:00

NADE, mi az a piros kuki a kép bal szélén?
süti beállítások módosítása