13
06/2017
0

Narancsos energiagolyó 3+1 összetevőből

energiagolyok_600.jpg

A lazulás bajnokai vagyunk az utóbbi időben, igaz, más választásunk nem nagyon volt:) De erről majd egy másik alkalommal számolok be.

Mostanában tehát lazán figyelem a világot, és feltűnt, hogy mennyi mindenen képesek vagyunk például megsértődni. Persze, mindenkinek szíve joga, de az, hogy éppen megsértődünk, vagy sem, döntés kérdése, és sokkal egyszerűbb nekünk is, ha nagyvonalúak vagyunk. Ez csak az elején tűnik elképzelhetetlennek:)

A lazuláshoz hozadéka valamiképpen, hogy most már egészségügyi szempontok alapján mondták, hogy fehér cukrot tényleg nem kellene fogyasztanom. Persze, ezt magamtól is tudtam, majd egy térdfájás egészen gyorsan meggyőzött, hogy a hatalmas tudásomat ültessem már át a gyakorlatba is. A kettő - mármint a térdfájás meg a cukor-nemevés - úgy jön össze, hogy a testben lévő gyulladásokat táplálják, és nem elmulasztják a finomított ételek. Ez minden esetben így van, csak felénk nem szokás az étrenden változtatni ha nem a gyomrunkkal van gond. Hiszen van fájdalom- és gyulladáscsökkentő. Ami persze nagyon hasznos, de hosszabb távon sokat segít még pár kiegészítő apróság, mint például apró hangolások az étrenden.

Szóval fehér cukrot most nem eszünk, így az utóbbi hetekben nem egyszer álltam ott az „úgy ennék valami finomat” problémámmal, amit a fentiek tekintetében elég nehéz gyorsan orvosolni, ha nem vagyunk felkészülve rá.

Többször, több bolt kínálatának átböngészésébe kezdtem, de ez fáradtságos és félelmetes. Hiába nem eszem csomó mindent, akkor sem akarom tudni, hogy miket tesznek bele.Végül így akadtam rá az egyik négybetűs boltban egy bio csemegére. Aranyárban mérik, de legalább van valami, amit végszükség esetén az ember lekaphat a polcról. Meg aztán kiderült, hogy ez olyan, amit itthon is meg lehet csinálni.

Elég sokat egyszerűsítettem a recepten, nekem így is nagyon ízlik, ráadásul be lehet írni a bejegyzés címébe, hogy négy hozzávalóból, az ilyenekre ugranak kattintanak az olvasók.

A narancsolaj kényes kérdés, de amelyen jelzik, hogy emberi fogyasztásra alkalmas, azt meg lehet enni. Vagy keressetek narancskivonatot, bár nem próbáltam, nyilván azzal is finom.

Pontos mennyiségeket nem tudok megadni, mert soha nem mértem még le, hogy miből mennyit teszek. Hiszem, hogy ennyi szabadság egy gasztrobloggernek is jár:) És meglátjátok, tök jó kísérletezgetni, ha valaki még nem elég rutinos az "amennyit felvesz" kérdéskörben. A múltkor egy barátnőm próbálta kiszedni belőlem, hogy mennyi zselatint teszek egy krémebe, mert ő nagyon határozatlan. Mondtam neki, hogy én sem tudom pontosan mennyi kell bele, de ha ott van előttem a krém, és kell bele a zselatin, akkor helyzet van, és még soha nem fordult elő, hogy amiatt hagytam volna ki a zselatint, mert féltem, hogy elrontom:).

A fehércukor-mentes életmód beköszönte óta állandóan van itthon datolya-mazsola turmix, elég sok mindent édesítünk ezzel. Elkészíteni roppant egyszerű: valamennyi mazsolát és puha (dobozos, nem cukorszirupos!) datolyát éjszakára beáztatok annyi vízbe, hogy éppen ne lepje el a keveréket. Ha a mazsola van alul, és a datolya felül, akkor pont jó lesz, és a masszánkban is marad annyi nedvesség, hogy például az energiagolyókban a zabpehely meg tudja szívni magát. Reggel simára turmixolom, üvegbe gyömöszölöm, és hűtőben tárolom.

Hozzávalók:

2-3 ek datolya-mazsola turmix (lásd fentebb)
1-2 ek pirított napraforgómag
apró szemű zabpehely, amennyit felvesz
2-3 csepp narancsolaj

A datolya-mazsola turmixba belekeverem a zabpelyhet, a napraforgómagot és a narancsolajat. Alaposan összedolgozom. Ha túl puha, még keverek hozzá zabpelyhet. Ha nem elég édes, gyümölcsmasszát adok hozzá. Ha elégedett vagyok az ízével és az állagával is, kis golyókat formálok. Ha bírjuk, kicsit hagyom, hogy a zabpehely megszívja magát nedvességgel, ha nem, azonnal felfaljuk.

Ha tetszett a bejegyzés, és megosztod, megköszönöm. Ha még nem lájkoltad a Paszuly facebook oldalát, itt megteheted. Instagramon is követhetsz.

 

Mentés

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr312587913

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása