13
08/2016
0

Gluténmentes, szedres túrótorta

szedresturos_kicsi.jpg

„Egy falatot kérek, nem szeretem se a szedret, se a túrót – mondta I, és megkóstolta a szedres túrótortát. – Jé, szeretem a szedret, meg a túrót is!”

Évek óta sütöm, nálunk ez a túrótorta. Így pucéran, tészta nélkül. Készítettem már csokisan is, szerintem gyümölccsel izgalmasabb, Krmpl másképp vélekedik. De legtöbbször csak önmagában sütöm, mazsolával, és szerintem így ez a világ egyik legfinomabb és legegyszerűbb túrótortája. Mostantól kezdve ráadásul gluténmentes is!

A tányér Lantos Judit munkája.

Hozzávalók (23-24 cm-es tortaformához):

60 dkg tehéntú (zsíros, vagy félzsírós túróbólkészítem)
8 dkg kukoricakeményítő
1 tk szódabikarbóna
1 tk citromlé
15 dkg tejföl (zsíros)
5 tojás
9 ek cukor
40-50 dkg szeder (vagy 10 dkg mazsola+reszelt citromhéj)

A tojásokat kettéválasztom. A túrót összetöröm, belekeverem a tejfölt, a kukoricakeményítőt, a tojássárgákat, a cukrot. A szódabikarbónára csepegtetem a citromlevet, így az felhabzik. Jól összedolgozom a túrós masszát, majd belekeverem a szedret, és élvezem, hogy milyen szép színű lesz a túró. A végén óvatosan hozzáadom a kemény habbá vert tojásfehérjéket.

Sütőpapírral bélelt kapcsos tortaformába öntöm, és 170 fokon 70-80  percig sütöm. A sütőpapírra nagy szükség van, különben a kapcsos formai résein megszökik a tészta egy része. ÉS még rá is ég a sütő aljára. Tűpróbát végzek. Amikor megsült, a közepe még mindig puhább, de már semmiképpen nem folyik.

Minimum langyosra hűtöm, akkor már szeletelhető. Hidegen persze könnyebben.

A kész gyümölcsös túrótorta úgy viselkedik, mint egy felfújt, megnő. Hűlés közben majd összeesik, ez senkit ne zavarjon:)

Ha tetszett a bejegyzés, és megosztod, megköszönöm. Ha még nem lájkoltad a Paszuly facebook oldalát, itt megteheted. Instagramon is követhetsz.

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr5410407646

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása