16
06/2016
0

Teljes kiőrlésű cseresznyés lepény 3 kanál cukorral – vegán, de finom:)

teljeskiorlesupite.jpg
A cím mindent elmond arról, mit gondoltam – legalábbis némelyik – vegán ételről. Pedig magam is sok receptek olvasok, közöttük szép számmal olyat, amit azonnal kipróbálnék. Viszont például a vajat nem szeretném lecserélni állandóra, meg van még egy-két olyan élelmiszer, amit annyira jó megenni:)

Most igazából nem is a vengánság volt a cél, hanem ki akartam próbálni, hogy mennyire finom a kizárólag teljes kiőrlésű lisztből készült pite. Ahogy gondolkodtam, fotókat nézegettem, valahol láttam egy kókuszolajjal készült lepényt. Nálam a kókuszzsír nem játszik, de kedvet kaptam kipróbálni olajjal. Így lett a pite laktóz- és tojásmentes is.

Nos, az eredmény nem csak „ahhoz képest” lett finom, hanem abszolút értékben is. Nem csak az én véleményem szerint.

Eleinte azt gondoltam, hogy megszórom porcukorral, de végül letettem róla, sőt, annyit nézegettem, hogy most már egyenesen tetszik a „natúrsága”.

Itt van tehát egy alaptészta, amit elkészíthettek pont így, vagy kedvetekre tölthettek más édes, vagy sós töltelékkel, Nyilván, ez utóbbi esetben ne tegyetek bele cukrot.

Hozzávalók (kb 18-20 cm átmérőjű):

18 dkg teljes kiőrlésű búzaliszt
60 ml olaj
60 ml víz
1 ek (csapott) cukor
½ tk só

A töltelékhez:
2 maréknyi magozott cseresznye
2 ek (csapott) cukor
1,5 ek (púpos) kukoricakeményítő
1 mk rozmaring
cukrozatlan mandulavaj (elmaradhat)

A cseresznyét egy tálban összekeverem a cukorral és az őrölt rozmaringgal. Ha levet eresztett, hozzákeverem a keményítőt.

A tészta hozzávalóit összedolgozom. A vizet óvatosabban öntöm hozzá, a liszttől is függ, hogy mennyit vesz fel. A végeredmény egy viszonylag puha, de gyúrható, nyújtható tészta.

Lisztezett deszkán kb. 3 milliméteresre nyújtom a tésztát, egy tűzálló tálba helyezem, a fölösleget levágom. Az alját megkenem a mandulavajjal, rászórom a cseresznyét. A maradék tésztát kinyújtom, a tetejére helyezem, a széleit kicsit összenyomogatom, középen bevagdosom, hogy a gőzt tudja kiengedni. Ha nem gondoskodunk erről, valahol robbanni fog.

200 fokosra előmelegített sütőben 30-35 perc alatt sül meg.

Ha tetszett a bejegyzés, és megosztod, megköszönöm. Ha még nem lájkoltad a Paszuly facebook oldalát, itt megteheted.

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr468814420

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása