24
05/2016
3

Kardamomos cukkinikenyér

cukkinis_50.jpg

Gyümölcskenyeret képzeljetek el, amelybe nincs hozzáadott cukor, a datolya és agavé szirup pont elég édessé teszi. Laktóz sincs benne Nem száraz, hosszú ideig eláll, tízóraira, uzsonnára tökéletes.

Fűszerezni kedvetek szerint lehet, én pillanatnyilag kardamommal szeretem a legjobban, de ez tényleg egyéni ízlés kérdése.

Ez tulajdonképpen egy életmódkenyér, az ájurvédikus szemléletbe illik bele. Azoknak ajánlott, akik az ajurvédikus alkatuk szerint pitták. Az ájurvédához én magam nem értek, illetve hát az alapok alapját ismerem. Akit érdekel a téma, annak szívből ajánlom Beer Gyöngyit, ő ennek méltó és érzékeny tudója. Nekem amikor szükségem volt rá, nagy segítségemre volt. Nagyon szerettem, hogy nem volt erőszakos, csak azokra a kérdésekre válaszolt, amiket feltettem, nem akart meggyőzni arról, hogy mi lesz nekem a jó. Pedig az ő tudásának csak igen-igen piciny részére voltam kíváncsi.

Tehát ha érdekel benneteket a jóga, az ajurvéda, keressétek Gyöngyit. Ha meg csak szeretnétek valami finomat sütni tej és hozzáadott cukor nélkül, süssétek meg ezt a cukkinikenyeret!

Az alábbi recept hozzávalói a pitta-diétát segíti. Ha ez amúgy nem érdekes, lehet vajjal készíteni, és bármilyen más olajos mag is szóba jöhet. Mint ahogy ez utóbbit el is lehet hagyni.

Hozzávalók:

15 dkg fehérliszt
15 dkg teljeskiőrlésű liszt
2 tk kardamom
1 tk fahéj
1 tk só
1/2 bögre napraforgó-, vagy tökmag
9 db apróra vágott datolya
1/2 tk sütőpor
1 tk szódabikarbóna
2 tojásfehérje
1/3 bögre olvasztott ghee (ghí)
2 bögre apróra reszelt cukkini
2 tk vaníliakivonat
1/2 bögre agave szirup

1 bögre = 250 ml

A lisztet összekeverjük a fűszerekkel, sóval, sütőporral, szódabikarbónával,  hozzáadjuk a magokat és a datolyát. Ha a datolya nagyon ragad, elmorzsoljuk a liszttel, hogy ne egy tömbben maradjon.

Külön edényben enyhén felverjük a tojásfehérjét, elkeverjük benne a cukkinit, az olvasztott vajat, vaníliát és agavé szirupot. Az egészet ráöntjük a lisztes keverékre, és jól összekeverjük.

Sütőpapírt teszünk egy gyümölcskenyérformába, beleöntjük a masszát. 180 fokra előmelegített sütőben 50-60 perc alatt megsütjük. Végezzünk tűpróbát!

Ha tetszett a bejegyzés, kövess a facebookon is!

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr538742348

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Erzsébet Gyetvainé Nevelős 2016.09.05. 20:33:21

A cukkini levét ki kell csavarni? Kb. milyen súlyú cukkini szükséges a recepthez?

leopolderika 2016.09.05. 20:35:56

@Erzsébet Gyetvainé Nevelős: nem szoktam kicsavarni, és még soha nem mértem le... Ez azt is jelenti, hogy szemre teszem bele, akár változó mennyiséget. Az elején megnéztem, nagyjából mennyi a két bögrényi, azóta meg kb annyiból sütöm:)

Erzsébet Gyetvainé Nevelős 2016.11.13. 12:51:13

@leopolderika: Köszönöm a válaszodat, ki fogom próbálni a receptet, csak mostanában nemigen lehet datolyát kapni. Majd télen, mert cukkinit télen is lehet kapni.
süti beállítások módosítása