04
05/2016
0

Csokoládés, mogyorósvajas keksz

mogy_vajas.jpgFotó: Krumpli Béla

Életemben elég sok olyan alapanyag van/volt, amely nem tartozott a kedvenceim közé. Ilyenkor nemes egyszerűséggel elintéztem egy nemszeretemmel, és nem foglalkoztam vele. Szerencsére azonban a kíváncsiságom időnként felülmúlta a megszokást, és olyankor szinte mindig meglepődtem.

Ilyen például a mogyoróvaj. Sokáig nem kóstoltam olyat, amiben ízlett volna. Aztán jött egy keksz, és ma ott tartunk, hogy itthon készítem a mogyoróvajat, abból meg jobbnál jobb kekszeket, süteményeket. És örülök:)

Amikor új desszerttel rukkolok elő, mindig meg szokták kérdezni tőlem, hogy én találtam ki? Persze, többször volt már olyan, hogy addig kísérleteztem, míg új édesség született, de az teljes képtelenség, hogy az ember hetente két új receptet kísérletezzen ki. Olyan van, hogy találok valamit, ami tetszik, de változtatok rajta annyit, hogy azt már nagyon az enyémének érzem. És olyan is van, amikor egy-egy recept úgy jó, ahogy van, ahogy rátaláltam. Mint például ez a keksz.

Hozzávalók:

10 dkg vaj
20 dkg csokoládé ( 70 %-os)
10 dkg mogyoróvaj
150 dkg cukor
1 tojás
18,5 dkg liszt
1/2 tk szódabikarbóna
1 ek kakaó
2 ek sótlan mogyoró

A vajat megolvasztjuk, és beletesszük az apróra vágott csokoládé felét, és addig kevergetjük, míg teljesen elolvad. A mogyoróvajat kézi mixerrel kikeverjük a tojással és a cukorral és hozzáöntjük a csokoládés vajat. A lisztbe keverjük a szódaport és a kakaót, a maradék csokoládé felét, majd összedolgozzuk a mogyoróvajas masszával. Diónyi golyókat formázunk, sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük, kicsit lelapítjuk, és tetejüket megszórjuk az apróra vágott mogyoróal. 180 fokos sütőben 12 perc alatt megsütjük. Pár percig a tepsiben pihentetjük, majd rácson kihűtjük.

Recept innen.

Ha tetszett a bejegyzés, kövess a facebookon is!

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr188687212

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása