07
06/2015
1

Epres spárgasaláta

epres_sparga.jpgfotó: Krumpli Béla

Besorolása nem egyértelmű, én állítom, hogy saláta, tehát akár könnyű, kora nyári ebéd, Krmpl viszont ragaszkodik hozzá, hogy desszert. (Pedig nem is tudja, hogy vaníliát is akartam tenni az eperszószba, de elfelejtettem.) Ezzel aztán jól elszórakoztunk egész nap. A végén sem volt tragédia: Krmpl-t a csokis sütemény mentette meg az éhhaláltól, én meg elvoltam azzal, hogy mennyire szép volt az ebédünk.

Az eperöntethez tokaji gránátalmás balzsamecetet kevertem, ami egy csoda, az eddigiek közül a legkedvencebb, pedig én aztán mindegyiket szeretem. Néha, amikor nem látja senki, beosonok a kamrába, és meghúzom az üveget:) Persze, bármilyen finom balzsamecettel helyettesíthető, de azért ha lehetőségetek lesz megkóstolni ezt a gránátalmásat, ne hagyjátok ki!

A salátát egyébként sült garnélával kínáltam. Jó volt.

Hozzávalók:

1 kg fehér spárga
25 dkg eper (kb)
gránátalmás balzsamecet
1 tk méz
csomborlevél
fekete só
pici cukor

A spárgát meghámozom. Egy edénybe vizet forralok, sózom, és egy csipetnyi cukrot szórok bele, majd 10-05 perc alatt puhára főzöm a spárgát. Közben az epret megtisztítom, kétharmadát turmixolom, balzsamecettel és mézzel ízesítem. A maradék epret két-három darabba vágom.

Ha a spárga megfőtt, kicsit lehűtöm, apróbb darabokba vágom, és szűrőben hagyom kicsit lecsöpögni. Majd hozzákeverem az eperszószt és az epret, megszórom a csomborral és fekete sóval. Azonnal tálalom.

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr827523556

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

retinax 2015.06.07. 21:57:25

Tudtam, hogy előbb-utóbb valaki összehozza egy receptbe a spárga- és eperfesztiválok főszereplőit :D. Ez nagyon jól hangzik ám!
süti beállítások módosítása