01
12/2014
1

Ordatorta tárkonyos ribizlis glazúrral

ordas.jpgFotó: Krumpli Béla

A sajttorta közvetlen rokona, annyi különbséggel, hogy az előzőt bárhol a világon meg lehet sütni, az utóbbit viszont csak nagyon kevés helyen.

Az ordáról itt írtam részletesebben. Újabban a Komjádi piacon is szoktam látni, igaz, még soha nem kóstoltam. Nekem az orda valahogy Erdélyhez kötődik:) Az orda jól fagyasztható, így szoktam kapni otthonról én is.

Ha éppen nincs kéznél orda, tehéntúróból is készíthető, ugyanolyan finom.

Lehet hozzá kekszalapot is készíteni, bár szerintem egyfelől fölösleges, másfelől így gluténmentes. A tetejére bármilyen gyümölcsből, lekvárból lehet glazúrt készíteni, meg a fűszereket is kedvünkre váltogathatjuk.

Hozzávalók:

a tortához:

55 dkg orda

4 tojás

4 dkg kukoricakeményítő

1 citrom reszelt héja

1,5 dl tejföl

10 ek cukor

1 vaníliarúd

 

Az ordát összekeverjük 2 ek cukorral, a tojássárgákkal, a tejföllel, a keményítővel, citromhéjjal és a vanília kikapart magjaival. A tojásfehérjéket a maradék cukorral kemény habbá verjük, és óvatosan hozzákeverjük az ordás masszához. Egy 23 cm-es tortaformát kibélelünk sütőpapírral, beleöntjük a masszát, és 180 fokra melegített sütő aljába forró vízzel teli lábost teszünk, és a tortát 50 perc alatt megsütjük - végezzünk tűpróbát! Ha megsült, kihűtjük. (Érdemes előző este megsütni.)

 

a ribizliglazúrhoz:

4 maroknyi ribizli

4 ek cukor

2 ek apróra vágott tárkony

0,5 ek őrölt feketebors

2,5 dl folyadéknak megfelelő zselatin

 

A ribizlit felforraljuk a cukorral, míg ez utóbbi elolvadt. Beletesszük a fűszereket, és hozzákeverjük az előírásnak megfelelően előkészített zselatin. Megvárjuk, míg kihűl, és már kezdett zselésedni, majd a tortára simítjuk.

 

A recept eredetileg a Vidéki konyha magazin októberi számában jelent meg.

 

 

Címkék: torta

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr66947485

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

egy másik répatorta 2014.12.02. 09:08:32

Ejsze az orda nem annyira jól fagyasztható mert elveszik a krémessége fagyasztás után és vizes darabokra hullik (nekem) nem tudom te mit csinálsz vele hogy neked nem. Én frissen hozok, nem fagyasztom.
Persze felhasználható csak kb mint a friss szilva - fagyasztott szilva.
Az erdei cuccok, így a ribizli és a meggy is bírja a fagyót . :)
Öröm olvasni-
A tárkonyon megakadtam. :) Tényleg ? Milyen íze lesz tőle ?
süti beállítások módosítása