19
04/2013
2

Medvehagymás csiperke

Kép: Krumpli Béla
Kép: Krumpli Béla

 
Annyira divatos lett a medvehagyma, hogy idén már el is kezdték félteni, valószínű, okkal. Az tény, hogy a föld annyira vizes volt még egy héttel korábban is, hogy ha nem vigyáztam, egy-kettőre kijött hagymástól - szóval óvatosan kellett szedni nagyon.

Azt már a rádióban hallottam - és bevallom, eddig nem tudtam -, hogy az egy tőből fakadó leveleknek maximum a felét szabad leszedni, különben az a növény elpusztul.

A fene se gondolta volna, hogy a medvehagymaszedés előtt sem árt, ha az ember kiokosítja magát.

Az alábbi reggelihez összeszedtem mindazt, amit a hűtőben találtam: néhány gombát, egy csokornyi medvehagymát és egy kevés maradék körözöttet. Zsíradék nem is kellett, a túró meg a vaj együtt elég volt.

Hozzávalók:


nagy csiperkekalapok
egy csokornyi medvehagyma
túró, vitaminos körözött

olívaolaj

A csiperkét megtisztítom. A medvehagymát megmosom, és száraz serpenyőben addig kevergetem, míg összeesik. (Marad rajta annyi víz, hogy nem ég oda.) apróra vágom, picit megsózom. A gombákba kanalazom a medvehagymát, ráteszek egy kis körözöttet, olajjal vékonyan kikent tepsibe teszem, és 180 fokra melegített sütőben megsütöm.

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr685593525

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Garffyka 2013.04.22. 17:14:14

Ez nagyon finom lehet! Vittem :)
Ahogy a képet néztem, ismét belémsajdult, de kár, hogy itt nincs keserűgomba, nagyszerű lehet ezzel a túrós-medvehagymás extrával.

Mindennapi Manna 2013.04.22. 22:12:18

Ez olyan hihetetlen, hogy itt nincs, nem? igazán nem egy igényes fajta...
süti beállítások módosítása