22
03/2013
0

Japán sajttorta

Kép: Krumpli Béla
Kép: Krumpli Béla

Kellett egy világos torta, és kíváncsi voltam, hogy milyen lehet ez. Hatalmas sikert aratott, és ugyan most az van, hogy én csak sütök, nem kóstolok, kénytelen vagyok másokra hagyatkozva azt mondani, hogy zseniális.


Öt torta közül ennek volt az egyik legnagyobb sikere (bár ezt mindegyikről leírhatnám). Aki szereti a tejespitét, azért rajongott, mert arra emlékeztette, aki a citromot kedveli meg azért, mert citrom ízű. És voltak olyanok, akiknek egyszerűen csak nagyon ízlett.

A krém saját ötlet, ahogy elnéztem a vendégeket, jó ötlet volt, bár az egyik legnagyobb rajongó szerint az se kellett volna, a torta önmagában nagyon jó.

A képen látható tortácska fél adagból készült, és persze a krémhez nem verődött fel a tejszín rendesen. Nem is emlékszem, ilyen mikor fordult elő velem utoljára.

Az ehető virág a tetején az Oltári Bazárból származik.

Hozzávalók:

25 dkg tejszínes krémsajt
2,5 dl tej
6 tojássárgája
13 dkg cukor
6 dkg vaj
5 dkg liszt
2 dkg kukoricakeményítő
1 citrom reszelt héja
1 ek ecet

a krémhez:
15 dkg szobahőmérsékletű krémsajt
1,5 dl tejszín
1 citrom frissen facsart leve
porcukor ízlés szerint

A tejet, a vajat és a krémsajtot felteszem melegedni. Állandóan kevergetem, míg minden elolvad. Leveszem a tűzről kicsit hűtöm, majd egyenként hozzáadom a tojássárgákat, a lisztet és a keményítőt, valamint a citromhéjat, alaposan összekeverem. A tojásfehérjékből kemény habot verek a cukorral és az ecettel, majd óvatosan hozzáadom a tejes keverékhez – elég híg lesz! Egy nagy gyümölcskenyérformát kibélelek sütőpapírral, beleöntöm a tésztát. Tepsistől beleállítom egy másik tepsibe, amelyikbe forró vizet öntök, és 150 fokon egy órán keresztül sütöm. Kikapcsolom a sütőt, 10 percig pihentetem a tortát, majd kiveszem, és kihűtöm. (Ha a teteje meghasadt és szétnyílt sütés közben, ne aggódjunk, össze fog esni. Ha kihűlt, kiveszem a tepsiből, három órára hűtőbe teszem.

A tejszínből kemény habot verek, összekeverem a krémsajttal, citromlével és porcukorral ízesítem, és beborítom vele a sajttortát.

A tetejére matcha teát szitáltam, és egy ehető árvácskával díszítettem.

Recept innen.

Címkék: torta

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr895593531

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása