11
03/2013
0

Három kedvenc egy kupacban: kaviár, kecskesajt, kosárka

Kép: Krumpli Béla
Kép: Krumpli Béla


A füstölt pisztrángokkal érkezett pisztráng kaviár is - meg is hatódtam, egyáltalán nem számítottam rá. Bár a kaviár önmagában is gyönyörű, úgy gondoltam, még jobban emelem a fényét, ha megfelelő környezetbe telepítem. Így került a lillafüredi kaviár mellé kolozsvári kecsketúró és mandulás kosárka.

A kecsketúrót még mindig Kolozsvárról szoktuk hozni és hozatni mindenkivel, aki hozzánk jön. A mélyhűtőben szinte mindig van, legtöbbször el sem jutok oda, hogy készítsek belőle valamit, annyira finom, hogy elfogy előtte.

Ezeket a kosárkákat azért szeretem, mert nincs bennük liszt, sőt, tulajdonképpen paleo. A recept Pocak Pannától származik, igaz, nála az édes változata szerepel. Nálunk a paleo még nem mindig követelmény, de tény, hogy egyre többször készítek én is glutén és cukormentes desszerteket, fogásokat. Sőt, körülöttem is egyre többen térnek át a paleora, vagy arra nagyon hasonló diétára.

Hozzávalók:

a kosárkákhoz: (18-20 db)
15 dkg mandula
3 dkg kókuszolaj
1 tojássárgája
csipetnyi só

A mandulát megdarálom, vagy aprítógépben aprítom. A kókuszzsírt felolvasztom, pár percig hűlni hagyom, majd összekeverem a mandulával, tojással, sóval, és masszává gyúrom. A muffinpapírokkal kibélelem a muffinformát, és bele simítom, lapítom a masszát úgy, hogy kb. 1 cm-es fala is legyen. 180 fokos sütőben néhány perc alatt aranybarnára sütöm. Kihűtöm, tálalásig jól záródó dobozban a hűtőben tartom.

a kecsketúró mousse-hoz:

10-15 dkg kecsketúró
3 dl habtejszín
kevés kapor

A tejszínt kemény habbá verem. A szobahőmérsékletű túróhoz keverek egy keveset, hogy fellazítsam azt, majd óvatosan összekeverem ket, és szórok bele egy kevés apróra vágott kaprot.

A mousset habzsákba kanalazom, mindegyik kosárka aljára nyomok egy keveset és a tetejére halmozom a kaviárt. Kaporral díszítem, és azonnal tálalom.

Címkék: előétel

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr195593535

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása