07/2012

Prágában az élet

Fotó: Krumpli Béla

Nyilván sokkal tudatosabban is lehet nyaralást tervezni, nálunk valahogy mindig az utolsó pillanatban dőlnek el a dolgok.

Idén is képzeletben bebarangoltuk egész Európát, eljátszadoztunk a gondolattal, hogy elutazunk a legtávolabbi csücskeibe, aztán hirtelen felindulásból úgy döntöttük, hogy megnézzük Prágát, majd "átugrunk" Németország északi részébe. Mindezt vonattal, mert vonatozni alapvetően jó. (A MÁV-nál érdemes körülnézni, jónéhány külföldi városba nagyon kedvezményesen lehet utazni. Prágába pl. 29 euró volt egy jegy, egy útra. Továbbá a tgv.com-on, vagy a raileurope.co.uk szintén jó áron lehet menetjegyeket vadászni Európa összes országába. Este tíz után érdemes keresni, akkor olcsóbbak a jegyek.)

A prágai szállások közül végül ezt választottuk. Közel van a történelmi központhoz (gyalog 10-12 perc), és mivel mi főleg gyalogoltunk, nekünk megérte - így megspóroltuk a napijegyet. A szobánk nagy volt, és tiszta, ráadásul járt hozzá egy nagy tetőterasz, amiről ráláttunk a várra, egy csomó templomtoronyra. Esténként, amikor hulla fáradtan hazaértünk, jó volt lerogyni a teraszon, és bambulni. És hazafele útba esett a Prágai sörmúzeum nevű söröző, ami egyáltalán nem elhanyagolható szempont. Sőt.

Fotó: Krumpli Béla

Az útnak úgy vágtunk neki, hogy nem szeretem a sört. És úgy jöttünk haza, hogy a kézműves sörök közül nagyon sok ízlett, sőt, minden nap követeltem, hogy most már végre igyunk egyet.

A prágai éttermek, kocsmák étlapja általában egy A4-es lap egyik oldalát jelenti, és az én szemszögemből nem túl változatos. Sok-sok hús, párolt káposzta, és knédli. Előételnek kolbász, és pácolt hermelin. Szóval kénytelenek voltunk néha beülni egy-egy turistásabb helyre, ahol kielégítettem a zöldségek és saláták iránti igényemet. Ezekkel természetesen nem volt semmi gond, csak mi hozzászoktunk, hogy ha elmegyünk valahova, igyekszünk olyan helyeken enni, ahol a helyiek is. Amúgy a vegetáriánusok se aggódjanak: Prágában határozottan sok vegetáriánus éttermet láttunk.

Prága nagyon jó város. Tele van felújított épülettel, szecesszióval, turistával, vicces szoborral, fura járművel, jó sörrel és kötelező látnivalóval.

Ott van például a prágai zsidó negyed, a temetővel.

Fotó: Krumpli Béla

Tévétornyot itt is találtunk. Óriáscsecsemők másznak rajta, a végére megszerettem őket, bár kétségtelen, első pillantásra furának hatottak.

Prágában rengeteg a turista, és csak egy nagyon kis részük bámulja minden egész órakor az Orlojt. A torony visszabámulja a tömeget.

Mi többnyire gyalogoltunk, a távolabbi kerületekbe is, egy nap felültünk a villamosra. Engem azt követően alig lehetett leszállítani róla. A prágai villamos csuda helyeken kanyarog, pici, keskeny utcácskákban, a Moldva partján, házak alatti alagutakban. Kihagyhatatlan.

A Fekete Ökörhöz címzett (U černého vola) kocsma az egyetlen a várban, amelyik máig őrzi az igazi, régi prágai kocsmák hangulatát. Sok más eredeti sörözőhöz hasonlóan ezt is át akarták alakítani. A törzsvendégek és a bérlő összefogásának köszönhető, hogy végül megmaradt.

Fotó: Krumpli Béla

Kézműves söröket a piacon is lehet vásárolni, például itt:

Bár - úgy tűnt - a prágaiak sok gyümölcsöt nem fogyasztanak, azért a turistákról gondoskodnak:

Viszont - a piacokon látott palánták mennyiségéből ítélve - mindenhova zöldséget ültetnek.

No, és persze Prágában természetesen nem feledkeztünk meg Hrabalról sem. Ellátogattunk Libenbe, megnéztük az egykori Örökkévalóság gátja utcában a Hrabal emlékművet, azaz a buszpályaudvar falán a graffitit, megkerestük a patakot, amelyhez oly gyakran kisétáltak, és amelyben nagyon szeretett fürdeni.

Fotó: Krumpli Béla

És betértünk egy kocsmába, amit ugyan Hrabal nem nevesít sehol sem, de annyira közel van az egykori Örökkévalóság gátja utcához, hogy kizárt, hogy néha tért volna be ide is.

Címkék: utazás

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.