10
07/2012
0

Joghurtos tökcsorba

Fotó: Krumpli Béla

Alibi recept következik, hogy olyan legyen, mintha frissülne a blog. Mert nagyon jól esik, hogy vannak olyanok, akik szeretnék, ha rendszeresen írnék ide.

Voltam otthon, villámlátogatás volt, de feltöltődtem otthoni mindenfélékkel, persze elsősorban családdal, meg néhány baráttal. Nagyon jó volt mindenkivel.

Amúgy Kolozsváron tényleg elviselhetőbb a kánikula, mert éjszakára alaposan lehűl a levegő (16-18 fok), tehát van olyan időszak, amikor levegőhöz jut az ember:)

A Sétateret gyönyörűen helyrehozták. A Kaszinó épülete régi formájában pompázik, a tó ki van tisztítva, a fű selymes és zöld. A Főtéren a templom körül kivágták a fák egy részét, és bár Krmpl szerint erre semmilyen körülmények között nincs bocsánat, én mégiscsak azt mondom, hogy a templomnak látni olyan részeit is, amiket eddig soha.

Ha egy kicsit hűvösebb lett volna, hoztam volna mindenfélét a piacról, így viszont azokra a dolgokra koncentráltam, amik nem romlanak meg. Például pálinkára:) Meg ecetes tárkonyra, meg szörpökre. Az ordát viszont senki ki hagyja, ha éppen arra jár. Most a legfinomabb. A tehenek füvet esznek, jó zsíros a tejük, az orda elmondhatatlanul jó. Kicsit megsózott hóstáti paradicsommal - kenyér se kell mellé.

Kolozsvár nagyon jó hely, nem győzöm hangsúlyozni.

Azért lett a tökből leves, mert az a kényszerképzetem, hogy Krmpl bizonyos zöldségeket szívesebben eszik meg leves formájában, mint főzelékként. Meg azért, mert láttam valahol, és gondoltam tényleg, miért is ne. És azért csorba, mert annak olyan otthon íze van. Lestyán ugyan nincs benne, de a paradicsomtól és a joghurttól savanykás lesz.

Hozzávalók:

2 sárgarépa
1 kisebb tök (kb 0,5 kg-os lehetett)
2 kicsi hagyma (kövérebb újhagyma)
1/2 paradicsom
1 kis darab erős paprika
1/2-1/2 csokor petrezselyem és kapor
1 l zöldségalaplé
4 ek olívaolaj

bors
joghurt a tálaláshoz

A hagymát apróra vágom, az olajon megfonnyasztom. Közben a répát megpucolom, felkarikázom, rádobom a hagymára, kevergetem néhány percig, majd felöntöm az alaplével, beleteszem a paradicsomot, az erős paprikát, sózom és majdnem teljesen megfőzöm. Közben a tököt megpucolom, apró kockákra vágom, a zöldfűszereket is apróra vágom. Amikor a répa majdnem puha, beleteszem a tököt, a zöldfűszereket, megszórom frissen őrölt borssal, és puhára főzöm. Tálaláskor joghurttal kínálom.


Címkék: Kolozsvár

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr665593549

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása