09
02/2012
0

Kaprigyümölcsös sütőtöksaláta Szent Jakab kagylóval

Fotó: Krumpli Béla

Azt vettem észre, hogy a Paszulyra pont azok az ételek nem kerülnek fel, amelyekből kiderülne, hogy egy-egy időszakban milyen alapanyagból eszünk a legtöbbet.

Idén télen például sokkal több sütőtököt ettünk mint korábban. Igen ám, de általában az történik, hogy elkészítem az ebédet, és vagy nagyon éhesek vagyunk, vagy egyszerűen semmi kedvünk elővenni a felszerelést, így elmarad a fotózás. (Ez a kép is sietve készült, mert éppen éhen akartam már halni.)

Régen ettem utoljára ennyi finom sütőtököt, mint idén. Egy-egynek pont olyan íze volt, mint gyermekkoromban. Legtöbbször megsütöttem, és készítettem valamilyen salátát, amit aztán én főételként, magában, Krmpl köretként ette valamihez. Rukkolával például nagyon finom, egy kis minőségi olívával leöntve. Vagy imádom korianderrel. Illetve mindennel, ami savanyúságával, keserűségével egyensúlyozza a sütőtök édességét.

Ez a meleg saláta akár a ZöldKampány keretében is készülhetett volna, bár mi annak meghirdetése előtt ettük. Arra, hogy szezonális zöldségeket együnk, amúgy is figyelek, és arra is törekszem, hogy olyan főételeket készítsek, amelyek hús nélkül is megállják a helyüket úgy, hogy Krmplnak se legyen hiányérzete. A ZöldKampánynak azonban nem célja, hogy vegetáriánusok legyünk, pusztán az, hogy sok zöldséget együnk, minél változatosabb formában.

Hozzávalók:

0,5 kg sütőtök
20 cm póréhagyma
2 ek olívaolaj
1 ek Tokaji balzsamecet
1 maréknyi kaprigyümölcs
egy csokor koriander


A sütőtököt megpucolom és apró kockákra vágom, sütőben megsütöm. A hagymát felkarikázom, az olajon megdinsztelem. Ráteszem a sütőtököt, meglocsolom a balzsamecettel, rászórom a karikára vágott kaprigyümölcsöt, és jól összekeverem. Ha kell sózom. Tálaláskor megszórom apróra vágott korianderrel.

Szent Jakab kagylót ettünk mellé, amit kevés olajban sütöttem meg.

Az ötlet a GF-ból származik.

Címkék: saláta

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr575593575

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása