13
12/2011
0

Építsünk mézeskalácsházat!


Néhány év kihagyás után idén szerettem volna mézeskalácsházat. Aztán rájöttem, hogy nem is egy házra vágyom, hanem egy mézeskalácsházból épült házsorra. Ehhez kellett már a segítség.

Meghívtunk néhány gyereket, hogy dekoráljanak ők is. Mondanom sem kell, nagy sikere volt a tevékenységnek. Jövőre még ennél is jóval több házunk lesz, ugyanis már most bejelentkezett az összes szülő:)

Amikor elkezdődött a munka, Kees még úgy tett, mint aki csak segít a gyerekeinek:


Meg itt is:


Egyszer csak azt vettük észre, hogy átvette az irányítást:


És felépítette a házát:


Persze a többiek sem tétlenkedtek. A lányok elvarázsolt kastélyokat építettek. Ilyet:


Meg ilyet:


No, meg ilyet:


A fiúk között akadt olyan, aki építésznek készül, ő profi rönkházat képzelt el magának:


Meg olyan, aki bankárnak. Ő most csak játszott, az igazi háza ennél sokkal nagyobb lesz, az udvarán medencével:


Az gyerekek között elvegyült egy kakukktojás:) Ő ilyen házat készített:


Ezen a képen majdnem mindenki látszik:


Ezen már tényleg:


Fotók: Krumpli Béla

Miután valahol elveszett az én bevált receptem, Limarához fordultam segítségért. Az általa megírt mennyiségből kilenc házat építettem, a recepten csak kicsit alakítottam, ezek közül a legfontosabb: nem tettem bele szódabikarbónát, hogy sülés közben a tészta megtartsa a formáját.

Karamellel ragasztottam össze az egyes darabokat, részben, mert siettem, részben, mert szerintem azzal stabilabbak lesznek a házak. Nagy felfedezés volt, hogy ha vastag talpú edényben viszonylag kevés cukrot karamellizálok, és ahogy megolvadt, azonnal elzárom a gázt, akkor a cukor nem ég tovább, viszont még hosszú ideig folyékony marad. Öröm volt így dolgozni, aki már csinált ilyet, tudja, miről beszélek:)

Hozzávalók:

a tésztához:
40 dkg méz
30 dkg kacsazsír
50 dkg porcukor
6 egész tojás
1-1 tk őrölt szegfűszeg és gyömbér
1/2 tk fahéj
1,5 kg liszt

A lisztet összemorzsolom a zsírral, a kupac közepére mélyedést csinálok a kezemmel, majd beleütöm a tojásokat, beleöntöm a mézet és a fűszereket. Elkezdem összegyúrni - az elején reménytelennek látszik, de kellő kitartással szépen összeállt a tészta. Másnap reggelig letakarva, hűvös helyen pihentetem.

Másnap lisztezett deszkán, több részletben, vékonyra (kb. 5 mm) nyújtom. Sablon alapján késsel kivágom a házak alkotóelemeit, és 180 fokos sütőben 10-12 perc alatt megsütöm.

a karamellhez:
6-8 ek cukor
pár csepp víz

A cukrot egy vastag aljú edény aljára szórom, és meglocsolom pár csepp vízzel. (A fenti mennyiséget két részletben karamellizálom.) Kevergetve megolvasztom, majd elzárom alatta a gázt. Kiskanállal kenegetem meg a lapok szélét, és összeragasztom. Elég gyorsan kell dolgozni, a cukor hamar megköt, de ebben az edényben egyszer fel lehet melegíteni.

a mázhoz:
4 tojásfehérje
60 dkg porcukor
3 ek kukoricakeményítő

A tojásfehérjéket elkezdem verni. Amikor már habosodik, apránként hozzáadom a porcukrot, majd a keményítőt.

Ne feledjétek, a Paszuly fészbuk-oldalán még tart a tegnapi játék!

Címkék: keksz

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr235593594

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása