22
11/2011
3

Életünk a Lorddal. Lord Kenwooddal


Ahhoz, hogy végre legyen egy komolyabb konyhagépem, először túl kellett tennem magam a piros konyhagép-őrületen. Szép, ez kétségtelen, de azon túl, hogy elmondhatom, hogy nekem KitchenAidem van, semmivel nem tud többet, mint a Lord. Választhattam: vagy vásárolok egy Kenwoodot, vagy még hosszú ideig maradok a kis kézi mixeremnél. És a Lord mellett döntöttem.

Ekkor újból elolvastam Lorien nagyon aprólékos, mindenre kitérő írását, felhívtam telefonom, és kifaggattam a tapasztalatairól. Beszéltem Gabojszával is. Majd átgondoltam, hogy nekem mire is van szükségem, és bevásároltam.

Sikerült még találnom egy KM-416-os alapgépet. A Kenwood konyhagépeihez alapban egy keverőtál, és 3-fajta keverőszár jár. Ezen kívül egy turmix-feltét is volt a csomagban. Végül úgy határoztam, a meglévő gépeimet nem cserélem le, így a különböző kellékek közül egy szeletelő, reszelőt vásároltam még, amit rendszeresen használok, pillanatokon belül szeletelem, reszelem a zöldségeket. Nekem megéri előszedni és elmosni, összességében sem hosszabb idő, mint kézzel vágni/reszelni. A különböző tárcsák és egyéb alkatrészek elmoshatók mosogatógépben.

Az alapgép a szokásos habverésen kívül, rendszeresen dagaszt kenyeret, kever krémet, de minden olyan tésztát is összeállít, amihez nem hideg vaj kell. Nagyon praktikus, hogy nem kell kézben tartani, közben csinálhatok mást, illetve, hogy ha további hozzávalókat kell adagolnom keverés közben, nem egy kézzel bohóckodom. Arról nem is beszélve, hogy olyan praktikus dolgokra is használható, mint pl megkeményedett marcipán átgyúrása kevés vízzel.

Másfél kiló kenyértésztával is simán megbirkózik, tojásfehérjéből még nem sikerült olyan nagy mennyiséget beletennem, amennyit ne tudott volna felverni. A tál aljáról is összeszedi a lisztet, a krémeket egyenletesen keveri össze. A nagyon pici mennyiségekkel nem tud mit kezdeni: egy tojásfehérjét nem tud felverni, ez olyan kevés, hogy nem ér bele a habverője.

Ha nem lenne elektromos kávédarálom, amivel fűszereket, magokat meg tudok őrölni, akkor mindenképpen vásároltam volna hozzá egy fűszermalmot. A tésztagépet már meggondolnám: ebbe szerintem tényleg csak akkor érdemes beruházni, ha rendszeresen készítünk tésztát. Azért - szerintem - ne vegyük meg, mert azt gondoljuk, hogy majd fogunk:) A darálóval szemezgettem még, de én nem darálok annyi húst, hogy feltétlenül kellene. Ha majd belevágunk a nagy terv megvalósításába, miszerint a harmadikon készítsünk sok kolbászt, akkor majd ismét elgondolkodom:) Ami viszont elengedhetetlen, főleg, ha sok süteményt készítünk, a két keverőtál, hogy ne kelljen folyamatosan áttölteni, mosogatni.

Vásárlás előtt szerintem még egy szempontot érdemes figyelembe venni: kell neki egy állandó hely valahol elől, ahol dolgozni is tudunk vele. Annál nagyobb, mintsem hogy elő-elő kapjuk a szekrényből. A különböző részeinek ugyan kell egy kis hely, de nem sokkal több, mint a régi gépnek. Nagyon jó vele dolgozni, érdemes kicsit átcsoportosítani a konyhai eszközöket, hogy elférjen a Lord is.

Méretét teljesen megszoktam egyáltalán nem tűnik se nagynak, se csúnyának. Sőt, amikor legutóbb piros gépet láttam a boltban, nem a pirossága ragadott meg, hanem az volt az első reakcióm, hogy körülnéztem, és kerestem a Kenwoodokat is.

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr845593603

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bodzablog 2011.11.23. 08:34:37

Hű de irigyellek :) Régóta szeretnék ilyen Lordot én is, de épp a hely hiánya miatt nincsen. Sosem tetszett a piros család. Mi is alaposan utánaolvastunk mindenféle fórumon, hogy mit tud, miért érdemes őt választani, stb. Bár több gépem is Kenwood, vannak tapasztalataim és eddig csupa jó, így nem gondoltam, hogy csalódhatnék benne. A két tál ötlete nagyon jó. Épp, mint a fagyigépnél is. Mert olyan szinte nincs, hogy csak egyfélét akarsz csinálni :) Ráadásul az én minimalista ízlésemhez is inkább ez a gép passzol, mint a piros: formára és színre is. Szóval vágyom rá, de ahhoz másik konyha kellene. De nem adom fel a reményt :) További sok szép sikert kívánok a vele való munkához :)

Mindennapi Manna 2011.11.23. 08:43:31

Köszönöm:) Volt nekünk is olyan pici konyhánk, amibe nem fért volna be.

Anonymous 2012.01.03. 10:35:35

Nekem is ez van, es egyszeruen imadom. Allando helye van a pulton. Majd minden nap hasznalom. A husdaralot megvettem, inkabb en daralom a hust, nem szeretem a "gyarit". A fagyikeszito is bejott, bar abbol jo lenne meg egy tal. Sot a teszta nyujto is jo. Nem hasznalom surun, de ha nekiallok, nehez lenne kezzel nyujtani...Most a +1 talon gondolkodom, meg a reszelo-daralo felteten. Ha belejossz, nehez visszagondolni, hogy is volt a tobbi kutyuvel korabban. Egyebkent 1 tojasfeherjet is sikerul vele felverni, foleg, ha mehet bele cukor. Egy picit lenyomva kell tartani a felyet, amig felfuvodik a hab annyira, hogy a fej bele tud kapni.
süti beállítások módosítása