01
07/2011
1

Mézgrillázs bonbon




Hiába mozgok rutinosan a konyhában, és már megszoktam azt is, hogy néha mások is néznek munka közben, a vizsga az más. Mire oda kerültünk, hogy sütni kellett, már nem izgultam nagyon, de olyan helyzetekben is elbizonytalanodtam, amin egyébként el sem gondolkodom. Egy adott pillanatban már abban sem voltam biztos, hogy a magvak a sütőben megpörkölődtek-e vagy sem. Pedig láttam, hogyan néznek ki:)

A mézgrillázsról az iskolában hallottam először, a bonbon-félék családjába tartozik. Semmi jót nem néztem ki belőle, ezért jól meglepődtem, amikor megkóstoltam: kiderült, hogy nagyon finom. Nem szeretem a kandírozott cseresznyét, a sok pörkölt olajos mag azonban elnyomja az ízét. Tulajdonképpen valami más gyümölccsel ki lehet váltani, akár mazsolával is. El tudom képzelni kókusszal, és akkor az édességét is csökkentettük egy fokkal.

Nekem csokoládé nélkül is ízlik, de a raqacsossága miatt kezelhetőbb, ha az alja és az oldala ki van mártva.

A fotó az iskolai mézgrillázsaimról készült. Több hibája is van, pl nem egyformák. De ilyenkor mindig eszembe jut, hogy Magyarországon az a menő, ha a kézműves termékek olyan tökéletesek, mintha gép csinálta volna. Ezzel szemben Nyugaton a mesterek picit "tökéletlenre" csinálják a műveiket, különben felmerülhet a vásárolóban, hogy nem géppel készítette-e. Szóval nekem ennyi belefér: szabad szemmel nem tudok egyenlő darabokat vágni, vonalzót meg nagy rutinosan nem vittem. (Igen, a cukrászok is használnak vonalzót, vagy különböző segédeszközöket a daraboláshoz, vágáshoz.)Viszont gondoltam, valami a vizsgákból is legyen fent a Paszulyon. A többi tétel receptjét nem vállalom:)

A mézgrillázshoz szükségünk van egy keretre: négy, kb egy cm magas lécre, amikből összeillesztjük a keretet úgy, hogy a mézgrillázs is kb 1 cm magas legyen.

Hozzávalók:

25 dkg cukor
25 dkg méz
20 dkg kandírozott piros cseresznye
17 dkg cukrozott narancshéj
25 dkg mogyoró
12,5 dkg mandula
12,5 dkg pisztácia
kevés olaj a kikenéshez
csokoládé a kimártáshoz

Egy sütőpapírt, és a keret léceinek az oldalát alaposan lekenem olajjal, megcsinálom a keretet. A magvakat megpörkölöm, és sodrófával összetöröm. A cseresznyét akkora darabokra vágom, mint amekkorákra a magvakat törtem. A cukrot felolvasztom, kicsit karamellizálom, majd beleöntöm a mézet, és jól (4-5 percig) összeforralom. Leveszem a tűztől, beleteszem az összes hozzávalót, jól összekeverem. A masszát kiöntöm a papírra úgy, hogy kb egy cm magas legyen. A léceket a széleihez igazítom, ha kell, kissé összenyomom, kanállal elegyengetem, és hűlni hagyom. Ha teljesen kihűlt, éles késsel apró darabokra vágom, esetleg kimártom temperált csokoládéban.

Címkék: ajándék bonbon

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr875593650

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

thepret 2011.07.07. 11:43:12

mennyei...
süti beállítások módosítása