21
04/2011
0

Kakaós szelet ízesített olívaolajjal - vegánoknak is!



Két évvel ezelőtt Waiheke szigetén kóstoltam egy olyan olívaolajat, amitől megfordult velem a világ. Az egész nem volt tudatos, nem tudtam, mire kell figyelni, csak azt, hogy én olyan finomat még életemben nem ettem. Aztán megismertem Giuseppét, megkóstoltam néhány olaját, és megtanultam néhány szempontot, amelyek alapján már meg lehet állapítani egy olajról, hogy mennyire jó. Tulajdonképpen egy új világ nyílt meg előttem, elképzelni nem tudtam, hogy az olívaolajakban ennyi íz található.

Ma már a kamrában is van pár fajta, csomó ételt meglocsolok velük, kísérletezem a különböző ízekkel: jó játék. Sokszor az olajhoz találom ki az ételt, és sokszor eszem olajos kenyeret, mert az annyira finom.

Roppant izgat a desszert-olíva párosítás. Ráadásul van négy ízesített olajom, ezekhez muszáj mindenfélét kitalálni, bár néha kiskanállal eszegetem őket. A csokoládés sütemények, habok többségéhez remekül passzolnak ezek az olajok, de tejberizzsel is próbálkozhatunk, illetve majdnem mindennel. Izgalmas párosítások születhetnek így. Sőt, ugyanaz a desszert a különböző ízesítésű olajokkal más és más lesz.

Legutóbb egy vegán süteménnyel próbálkoztam. Ki kell kísérleteznem néhányat, részben izgat a feladat, részben egyre többen vannak körülöttünk, akik nem esznek tojást. A sütemény meglepően finom lett - persze, nincs benne vaj és tojás, tehát ne egy browniera számítsunk, de tényleg jó lett. Az olajok viszont igazi ünnepi süteménnyé varázsolták: a különböző olajakkal meglocsolva mintha négyféle desszertet tálaltam volna.

Hozzávalók:

2 bögre liszt
2 bögre cukor
2 bögre ásványvíz
3/4 bögre olaj
1 zacskó sütőpor
2 ek vaníliáscukor
4 ek kakaó (jó minőségű, cukormentes)
csipetnyi só

Az olajat összekeverem a cukorral, vaníliáscukorral, majd az ásványvízzel. A lisztet összeszitálom a sütőporral, a kakaóval és a sóval, majd a két keveréket összekeverem. Sütőpapírral bélelt tepsibe öntöm. 180 fokra előmelegített sütőben 40 percig sütöm.

Tálaláskor meglocsolom valamilyen ízesített olívaolajjal.

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr715593667

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása