02
01/2011
2

Paszulypástétom, hogy ne csak aprópénzünk legyen




Ma van a paszuly nagy napja, ma ugyanis paszulyt kell enni, hogy ne csak aprópénzünk legyen, amit a lencsével tegnap már bebiztosítottunk magunknak. (Január elsején egyetek lencsét, hogy legyen pénzetek. De másodikán paszulyt is, mert a lencse csak aprópénz.) A pénzhez jutásnak ezt a tuti módját anyukám hallotta valahol, sejtésem szerint ez valami újabb keletű szokás lehet, nem emlékszem ugyanis, hogy január másodikán kötelező módon babot ettünk volna. El tudom képzelni, hogy az emberek elégedetlenek voltak azzal az összeggel, amihez a lencse által jutottak, és hasonló logikára hagyatkozva valami nagyobbat kerestek. Így jutottak el a paszulyig. Dehát az ember ilyenkor nem kockáztat, szerintem egy jó kis marketing fogással sok mindent le lehetne nyomni az emberek torkán, jobb is, hogy ezt nem lovagolja meg senki. Olyan ez, mint a továbbküldős levelek, mindenki esküszik, hogy ő olyat soha, de ha szerencseangyalok és/ vagy pénzmanók és/vagy pasit hozó szívek érkeznek hozzá, azonnal küldi is tovább akárhány embernek, odabiggyesztve az elejére: "én ilyet soha nem szoktam, de most nem kockáztathatok."

Tegnap Starfokker-rel gondolkodtunk azon, hogy akkor a lóbab, illetve a zöldpaszuly nagyobb címleteket jelent-e. Erre vonatkozóan nincsenek biztos adataink, mindenki hagyatkozzon a saját megérzésére.

Viszont úgy éreztem, a Paszulynak kötelessége előrukkolni valamivel, ezért megszakítom a vasárnapi programunkat, és felteszek egy receptet.

A paszulykrémet sokszor készítettük gyerekkoromban, aztán hosszú évekig megfeledkeztünk róla. Majd megismerkedtem a hummusszal, és kiderült, hogy én már korábban is találkoztam vele. Csak akkor nem tudtam, hogy egy nagyon híres étel babos változatát eszem. Mióta ez a hasonlóság kiderült, tahinivel szoktam kínálni, de ha nincs otthon, senkit nem hozzon zavarba: tényleg nagyon finom csak fokhagymával és olajjal is. Mivel tegnap nem szóltam, ahhoz, hogy ma elkészüljön, nyugodtan készíthetjük konzervből. Vagy ehetünk zöldpaszulyt.

Paszulyra fel, hadd legyen bőségesen elegendő pénzünk 2011-ben! BÚÉK!

Hozzávalók:

20 dkg bab megfőzve
3-4 gerezd fokhagyma
4-5 ek jóféle olívaolaj

két-három ek tahini
pirospaprika

A paszulyt leszűröm, a levét félreteszem. Összeturmixolom, ha túl sűrű a krém, a levével lazítom. Belekeverem a zúzott fokhagymát és 2-3 evőkanál olajat, ha szükséges sózom. Tetejére kanalazom a tahinit, meglocsolom 1-2 evőkanál olajjal, megszórom paprikával. Reggelire, vacsorára pirítóssal, ebédre húsok mellé kínálom.

A tahinihez kávédarálón pépesre darálok 4-5 ek szezámmagot. Elkeverem néhány evőkanál vízzel, pici sóval.

Címkék: reggeli-vacsora

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr435593688

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ritmus 2011.01.02. 20:39:49

Én semmi ilyent nem ettem,de ez jól hangzik!! Amúgy BUÉK neked is!!

Mindennapi Manna 2011.01.03. 17:37:35

Mi ettünk, nem kockáztathattunk:)))
süti beállítások módosítása