14
12/2010
5

Kakukkfüves, szezámmagos bonbon és egy gasztroajándék




Brüsszelből kaptam egy tábla kakukkfüves csokoládét, ami annyira finom, harmonikus ízű volt, hogy tudtam, hiába készülök éppen két tonna macaront megsütni, nekem azt azonnal ki kell próbálnom. A bevált módszerrel kezdtem: a felforralt tejszínbe beáztattam a kakukkfüvet, hagytam állni jó sokat, majd átszűrtem, és ez került az addig általam nem ismert márkájú csokoládéba. A csoki ettől kezdve önálló életet kezdett élni: kicsapódott belőle az összes zsiradék, a cukor nem olvadt fel, a kakukkfű íze nem nagyon érződött.

Az eredeti azonban annyira finom volt, hogy nem kedvetlenedtem el, hanem tovább agyaltam a megoldáson, és végül nem csak szuper kakukkfüves bonbonunk lett, hanem egy új gasztroajándékot, a fűszeres cukrot is kitaláltam.

Hozzávalók:

a fűszeres cukorhoz:
5 nagy kanál cukor
egy kis csokornyi friss kakukkfű

A fűszeres cukorhoz a kakukkfű száráról letépkedett leveleket kávédarálóban megdarálom a cukorral. (Zöld lesz, és nagyon illatos. Ennek mintájára más fűszerekkel is lehet próbálkozni, süteményekbe, bonbonokba kitűnő.)

A bonbonhoz:
25 dkg csokoládé (min. 70% kakaótartalmú)
0,5 dl habtejszín
7.5 dkg kockákra vágott, szobahőmérsékletű vaj
2 ek szezámmag
1 ek kakukkfüves cukor

A cukrot serpenyőbe teszem, kis vízzel leöntöm, ráteszem a szezámmagot, és karamellizálom. Olajjal vékonyan megkent sütőpapírra terítem, és hűlni hagyom.

A csokoládét vízfürdőben megolvasztom, hozzáadom a szobahűmérsékletű habtejszínt, majd a vajat, és elkeverem jó alaposan. Beleöntöm a kakukkfüves porcukrot és a karamellizált szezámmagot, ismét jól összedolgozom. Hűlni hagyom, kis időre beteszem a hűtőbe, majd golyókat formálok.

Címkék: ajándék bonbon

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr285593693

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Edó 2010.12.14. 12:48:36

Asztaaa,ez nagyon komoly!Isteni finom lehet,le a kalappal!

Mindennapi Manna 2010.12.14. 14:11:07

:)

Anonymous 2010.12.16. 12:05:28

nemcsak,hogy lehet, hanem az is. nagyon finom:)

horngabi 2010.12.16. 12:07:57

nemcsak,hogy lehet, hanem az is. nagyon finom:) ,volt szerencsém megkóstolni

Bianka 2010.12.16. 14:20:54

Nagyon izgalmas, finom lehet
süti beállítások módosítása