16
11/2010
6

Rózsapuding karamellizált rózsaborssal



Fotó: Krumpli Béla

Imádom ezt a receptet, a pudingot, a fotót, és nagyon büszke vagyok a karamellizált rózsaborsra. Meg se néztem, hányan találták már ki előttem, nem az az érdekes. Hanem a folyamat: a tervezés, ahogy megvalósult, és aztán megszületett ez a gyönyörűséges fotó.

A puding Váncsa új szakácskönyve nyomán született. Nagyon jó könyv ez is, öröm olvasgatni. Még mindig nem tudtam átlapozni, mert ha kezembe veszem, azonnal találok valamit, amit muszáj elolvasnom, és nem jutok a végére. Vagy a végén kezdem el - szóval nem lehet úgy kezelni, mint egy szakácskönyvet, amibe csak belelapoz az ember. Nekem a borítója nem tetszik, túl kék egy szakácskönyvhöz, de ha már kinyitottam, mindez kit érdekel?!

A tejpuding elképesztő egyszerű, és hálás desszert. Nem tudom eldönteni, hogy a rózsavizes, vagy a narancsvirágvizes a nagyobb kedvenc, mindig éppen az, amelyiket eszem. A karamellizált rózsabors mindkettőhöz remek kiegészítő, arról nem is beszélve, hogy nagyon csinos és vidám lesz tőle a fehér puding.

Hozzávalók:

a pudinghoz:

1 l tej
7 ek rizsliszt
10 dkg cukor
2 ek rózsavíz vagy narancsvirágvíz

A rizslisztet elkeverem egy kevés tejjel, majd felöntöm a többivel, és főni teszem. Állandó keverés mellett besűrítem. Hozzáadom a cukrot, a rózsavizet, kis tálkákba öntöm, és kihűtöm.

a karamellizált rózsaborshoz:
másfél tk cukor
két csepp víz
egy tk rózsabors

Egy kis serpenyőbe teszem a cukrot, ráöntöm a vizet és ráteszem a rózsaborsot. Tenyérnyi felületen kevergetem, míg a cukor elolvad, és bevonja a borsot. Azonnal leveszem, és olajozott sütőpapírra öntöm, hogy a bors ne barnuljon meg.

Tálalás előtt a pudingra szórom az apróra vágott karamellizált rózsaborsot és pörkölt pisztáciát.

Címkék: puding

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr565593700

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Anonymous 2010.11.16. 11:51:43

Ez nekem is kell!
LepkePillangó

Ritmus 2010.11.16. 13:33:34

Hű, ez nagyon tetszik! Már egy ideje vettem rizslisztet, most legalább van 1 recept, amibe mehet! Köszönöm!

Mindennapi Manna 2010.11.16. 13:42:51

LepkePillangó, vidd!

Ritmus, én is így vagyok ezzel. Veszek valamit, aztán keresem, hogy mihez használhatom fel:)

Gallov 2010.11.16. 15:16:32

Ez csoda! Amúgy is szeretem a rózsaborsot, muszáj kipróbálni! Elloptam engedelmeddel a receptet, a blogomban majd feltüntetem, honnan van!:)

Éva 2010.11.16. 19:57:53

Jól hangzik...majd sort kerítek rá :-)

Mindennapi Manna 2010.11.16. 20:07:28

Persze, próbáljátok csak ki, én örülök, ha tetszik!
süti beállítások módosítása