25
10/2010
6

Kakukkfüves, málnás mascarpone torta


Fotó: Krumpli Béla

Születésnapra kellett tortát sütnöm, körülbelül 25-30 fős társaságnak. Ilyenkor csomó szempontot kell figyelembe venni, minden esetre az hamar kiderült: egy torta nem lesz elég. Azt is tudtam, hogy két egyformát nem készítek: ez lett a "második". Kerestem hozzá receptet - ha már nem volt időm kipróbálni, legalább olyan legyen, ami másnak sikerült. Végül kicsit muszáj volt kísérleteznem, valamiért az ilyen kihívásoktól jól érzem magam. Érdemes volt vállalni a kockázatot.

Idén többnyire a zöldfűszerek-desszertek párosításával kísérletezgettem. Adta magát most is, a két éve beszerzett kakukkfű gyönyörűen bokrosodik az ajtó előtt. Mivel a krémnek nem volt folyékony összetevője, nem tudtam hosszasan áztatni a fűszert. Botmixerrel összedolgoztam a mascarponéval, és miután egy éjszakát úgyis pihent a hűtőben, volt ideje az ízeknek összeérniük.

Díszítésben még van hová fejlődnöm. A fondant, vagy a marcipán messze áll tőlem, időm meg többnyire nincs hosszasan kísérletezgetni, ehető díszeket kreálni. Így marad a fejben tervezgetés, és általában a minimális dísz - ami nem, vagy csak nagyon kicsit emelkedik ki a síkból. Ez a torta nekem mégis tetszik, a sok szívecske meg jól illet az alkalomhoz.


Fotó: Krumpli Béla

Hozzávalók: (26 cm-es tortaformához)

az alaphoz
25 dkg keksz (Győri Zabfalatok)
16 dkg vaj

A kekszet ledarálom, összekeverem az olvasztott vajjal. Sütőpapírral kibélelt forma aljára szórom, és jól lenyomogatom. Hűtőbe teszem.

a moussehoz:
75 dkg mascarpone
20 dkg fehér csokoládé
fél kg málna (fagyasztott)
4-5 ek porcukor - ízlés szerint
egy kis csokornyi kakukkfű

A kakukkfű ágakról leszedem a leveleket, és négy kanál szobahőmérsékletű mascarponéval botmixerben összevágom. A többi mascarponéhoz keverem és kihabosítom. Vízfürdő fölött megolvasztott csokoládét kicsit lehűtöm, és a mascarponéhoz keverem négy kanál porcukorral. A lecsöpögtetett mlnát ráteszem a kekszes alapra, rákanalazom a túrókrémet, és tálalásig a hűtőben tartom.


Fotó: Krumpli Béla

Ebből indultam ki.

Címkék: torta

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr625593709

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ottis 2010.10.25. 11:28:35

Gyönyörű a torta, a fotó! Én kérek belőle .-)

Judit 2010.10.25. 13:28:35

Nagyon szép a torta, szerintem a díszítés tökéletes, az íze nagyon izgalmas!

Mindennapi Manna 2010.10.25. 13:49:37

Köszönöm!

Edit (Esc) 2010.10.25. 14:16:05

Ezt kar is "elrontani" fondanttal. Gyonyoru!
Probalom tarsitani (fejben) a kakukkfuvet a desszerttel, de meg nem jott ossze. Szeretem a kakukkfuvet, de edesen????
Igaz, hogy rengeteg idonek kellett eltennie ahhoz, hogy a gyumolcs-hus kombinaciot kiprobaljam (es persze nagyon izlett). Na erre nem fogok annyit varni, megigerem. :)

Doctor Pepper 2010.10.25. 21:35:45

én vevő vagyok a kísérletezéseidre. a bazsalikomos is tetszett, meg ez is abszolút. csak így tovább!:)

Mindennapi Manna 2010.10.26. 08:09:31

:) Folytatom!
süti beállítások módosítása