17
09/2010
14

Sajtos (roló) kosárkák




Az volt a feladat, hogy készítsek sajtos rolót. Az általam hajtogatott leveles tésztából. Az utóbbira visszatérek hamarosan, egyáltalán nem akkora ördöngösség, inkább időigényes, mint nehéz. Nekem mégis nagyobb gondot okozott a töltelék. Gyerekkoromban nem ismertem, felnőttként meg képtelen voltam rábeszélni magam. Egész egyszerűen nem tudtam elképzelni, hogy beleharapok egy nagy darab vajba - és ez a jobbik eset. Mert lehet, h besamel vagy margarin. Brrrrrrrr.

Igen ám, de hogy csináljak meg valamit, ha nem tudom, mi az. Elkezdtem vizualizálni, hogy megkóstolok egyet - nem ment. Megkérdeztem néhány ismerőst, hol lehet finomat kapni. Senki nem biztatott: ettek már jót, de garanciát nem vállalnak. Remek. Aztán gondoltam egy nagyot, és megalkottam a saját töltelékemet. Sajtból, liszt és vaj nélkül. A nagy sajtos roló-imádó barátaink is szerették. A tölteléket tovább lehet variálni: fokhagymával, chilivel, mazsolával, különböző zöldfűszerekkel.

Kosárkákba töltöttem, mert rolócsövem nincs otthon. Próbálkoztam fóliába csavart léccel, ami addig remekül működött, míg le kellett szedni róla a megsült tésztát. A rolócső pofátlanul drága, a seprűnyelet nem volt szívem feldarabolni. Nem tudja valaki, hol lehet fém hajcsavarókat vásárolni?

Hozzávalók:

10 dkg márványsajt
tejföl
reszelt sajt a tetejére

A márványsajtot leturmixolom (villával össze lehet törni, akkor darabosabb lesz), és annyi tejfölt adok hozzá, hogy a végeredmény egy sűrű krém legyen. (Apránként adagolom, közben mindig jól elkeverem.) A sajtkrémet leveles tésztából készült kosárkákba töltöm, a tetejét megszórom reszelt sajttal. Én szeretem Pannóniával, jól kiegészítik egymást a márványsajttal.

Címkék: sós

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr805593717

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

édesem 2010.09.17. 15:29:03

ez százszor jobban hangzik az eredetinél! kár, hogy nem ez a feladat jutott neked :-(

Mindennapi Manna 2010.09.17. 18:14:21

Édes vagy:)))

Chef Viki 2010.09.19. 19:02:54

Szuper!

Fodrászkellék üzletek? Rossmann? DM?

Mindennapi Manna 2010.09.20. 08:45:23

A két említett boltban fémből készült nincs. A fodrászkellékes még játszik, bár már olyanban is kerestem, és éppen nem volt...

Chef Viki 2010.09.21. 20:58:09

Tesz-vesz? Vatera?

Chef Viki 2010.09.21. 21:13:26

http://delikatesz-drogeria.vatera.hu/pipere_aru/testapolas/hajapolas/szita_hajcsavaro_ajandekkal_180256183.html

http://szepseg-egeszseg.vatera.hu/egyeb_szepsegapolas_egeszseg/32_db_hajcsavaro_32_db_csipesz_181451656.html

Mindennapi Manna 2010.09.22. 10:32:43

Köszönöm, na erre egyáltalán nem gondoltam:) Tök jó!

Olga 2010.10.01. 22:49:50

És akkor mivel töltenéd, ha nem akarnál penészes sajtot adni az egyéves gyerekednek, se ömlesztősót?
A leveles tésztát bele lehet nyomkodni muffinformába is, és akkor jó lesz kosárkának?
Aj, de jókor jött :).

Mindennapi Manna 2010.10.04. 10:31:19

Igen, beleteszed, és lesz kosárkád. Házilag készítenék tehéntúrót, mert az annyival jobb a boltinál, hogy megéri. Kevernék bele kis tejfölt, hogy krémes legyen, és abba tennék olyan zöldfűszert, amit szeret. Vagy apróra vágott szárított paradicsomot. Reszelt répát. Apróra vágott paprikát (pirosat, zöldet vegyesen.) Valami ilyesmit tennék bele, ha...:)

Mindennapi Manna 2010.10.04. 10:43:25

Kiegészítés: ha beletetted a tésztát a muffin formába, tegyél rá fóliát, abba valami süthető nehezéket, hogy tényleg kosárka legyen belőle, ne egy leveles korong. (Bab, csicseriborsó - ezeket majd még jó sokszor lehet használni, ha éppen vakon sütsz valamit.)

olga 2010.10.04. 13:37:29

Szuper, köszi!

Éva 2010.10.14. 23:13:39

HIHI, haha az előbb pont ilyesmire gondoltam! Csak nem időrendben olvastam...

Mindennapi Manna 2010.10.15. 07:13:08

:) Éva, örülök, hogy tetszik!
süti beállítások módosítása