07
09/2010
6

Sós karamelles milliomos szelet



Imádom a karamellát. Ehhez azt hiszem, nincs mit hozzátenni, illetve annyit, hogy az imádatomhoz képest ritkán eszem. Pedig itthon is istenit tudok készíteni, csak hát az a rengeteg kalória, ami egy egészen pici szeletkében is benne van... A sós karamellel tavaly kezdtem el kísérletezni, azt hiszem, mindenki örömére. Ennek a Paszulyon persze nyoma sem volt, de tényleg többet sütök-főzök, mint amennyiről beszámolok.

A milliomos szelet egy tömény, édes sütemény. A sós karamell határozottan üdítő hozzá, picit eltereli az ember figyelmét, hogy éppen hatalmas mennyiségű cukrot töm magába. Mindenkit megnyugtatok: ez attól még édes, csak picit van megbolondítva a sóval, ami sokkal intenzívebb ízeket csal elő mindenből. A tetejére kevertem a csokikat (édes és tej), de legközelebb egészen biztos, csak étcsokit teszek.

Szeretettel küldöm annak az olvasómnak, aki vasárnap a receptjét is elkérte, annyira ízlett neki. (Vannak közös fotók, ha írsz egy ímélt, elküldöm.)



Hozzávalók:

a tésztához:
17 dkg liszt
12 dkg vaj
5 dkg cukor
csipetnyi só

a karamellhez:
34 dkg sűrített tej
5 dkg vaj
egy teáskanál tengeri só

a tetejére:
25 dkg étcsoki

A lisztet összekeverem a cukorral és a sóval, és összemorzsolom a hideg vajjal. Kibélelek egy 20-szor 20-as tepsit sütőpapírral, beleszórom a lisztes, vajas morzsát, és először a kezemmel, majd egy kanállal alaposan lenyomkodom, és 20-30 percre beteszem a hűtőbe. Előmelegítem a sütőt 180 fokra, és a tésztát halvány mogyorószínűre sütöm. Hagyom hűlni.

A sűrített tejet és a darabokra vágott vajat egy vastag aljú, magas falú edényben, kicsi lángon melegíteni kezdem. Ameddig a vaj elolvad, egy habverővel állandóan kevergetem. Utána egy rövid ideig kevergetni ugyan nem muszáj, de az állandó felügyelet kötelező. Egy idő után, amikor megkavarjuk, már elválik az edény falától - na attól kezdve állandóan kevergetve én még 4-5 percig főztem: biztos akartam lenni, hogy nem folyik majd ki. A csapott teáskanál sót a vége felé tettem bele, arra figyeljünk, hogy legyen ideje elolvadni! A kész karamellt ráöntöttem a tésztalapra, elegyengettem, és hagytam kihűlni.

A csokoládét vízfürdőben megolvasztottam, és rákentem a kihűlt karamellrétegre. Nem árt bejelölni a szeleteket, amikor a csoki már picit megdermedt, de még nem keményedett meg. Különben csak forró vízbe mártott késsel lehet szépen szeletelni.

A bejegyzés trackback címe:

https://egigeropaszuly.blog.hu/api/trackback/id/tr535593721

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bianka 2010.09.07. 13:39:26

Nagyon guszta

jeeka 2010.09.08. 21:06:08

mikor lesztek megint vásárolhatóak?

Mindennapi Manna 2010.09.09. 10:40:51

Jeeka, most vasárnap ismét kint leszünk.

Bianka: köszönöm.

jeeka 2010.09.14. 00:00:17

jaj, és aztán? nem bírtam eljutni...

Tibor 2010.10.05. 10:29:43

Ez annyira jó, hogy olyan nincs is!

Mindennapi Manna 2010.10.05. 13:14:22

:))) szerencsére mégis van, de veszélyes.
süti beállítások módosítása